Sınıf öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Erciyes Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf Öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için sınıf öğretmeni adaylannın eleştirel düşünme becerileri ile cinsiyet, sınıf düzeyi, akademik başarı, mezun olunan lise türü, aylık okunan kitap sayısı, takip edilen gazete sayısı, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve aile gelir durumu değişkenleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu araştırma, betimsel bir çalışma olup tarama modeli ile desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2018—2019 eğitim-Öğretim yılında Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı'nda Öğrenim gÖren sınıf Öğretmeni adaylan oluşturmuştur. Araştırmanın Örneklemi gÖnüllülük esasına gÖre belirlenmiştir. Araştırmaya katılan 224 sınıf Öğretmeni adayı araştırmanın Örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın verilen, `Eleştirel Düşünme Anketi` ve `Kişisel Bilgi Formu` kullanılarak toplanmıştır. Araştırmaya 238 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Ancak hatalı ve eksik bilgiler bulunan 14 anket değerlendirme dışı tutulmuştur. Sonuç olarak 224 anket değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın verilerinin analiz edilmesi için Kişisel Bilgi Formu ve Eleştirel Düşünme Anketi'nde elde edilen veriler üzerinde çeşitli istatistiksel analizler yapılmıştır. Bu analizlerin yapılmasında SPSS 24 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda araştırmaya katılan sınıf Öğretmeni adaylannın eleştirel düşünme becerilerinin; cinsiyet değişkenine göre 4, sınıf düzeyi değişkenine göre 6 ve 8, not ortalaması değişkenine göre 8, takip edilen gazete sayısı değişkenine göre 12 ve 22, takip edilen program türü değişkenine göre ise 11. maddelerde anlamlı bir farkın olduğu ve diğer maddeler için anlamlı bir farkın oluşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, sınıf Öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerilerinin, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, aile gelir durumu, mezun olunan lise türü ve aylık okuduklan kitap sayısı değişkenlerine gÖre anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Düşünme, Üst düzey düşünme, Eleştirel düşünme, Eleştirel düşünme becerisi, Sınıf Öğretmeni adayı. This study was carried out with the aim of examining prospective class teachers' critical thinking skills by means of various variables. İn the course of this purpose, the relationship between the critical thinking skills of prospective class teachers and variables such as their gender, class, academic success, type of high school, number of books read on monthly basis, number of newspapers followed, mother's education level, father's education level and income state of the famiiy was inspected. This research is a scientific study and was figured with a survey model. Target population of the study contained prospective class teachers who receive their education in 2018 — 2019 academic years at Erciyes University, Faculty of Education, Department of Primary Education, and Class Teaching. Sample of the research was specifled on a volunteer basis. 224 participant prospective class teachers constituted the paradigm of the study. Data of the research were collected with the methods of `Critical Thinking Questionnaire` and `Personal Information Form`. 238 prospective class teachers participated in the research. However, 14 attenders were excluded due to wrong and missing information. Consequently, 224 surveys were consulted. For the analysis of research data, diverse statistical analysis was implemented on the data collected in consequence of Personal İnformation Form and Critical Thinking Questionnaire. SPSS 24 packaged software was used for procurement of these analysis. As a result of the research, it was concluded that there is a significant difference by means of article 4 of gender variable, article 6 and 8of class variable, article 8 of grade-point average, article 12 and 22 of the number of newspapers that are followed by the participants, and article 11 of the variable of the program type followed, moreover, there is not any significant difference by means of the other articles. Additionaliy, it was found that there is not any significant difference between critical thinking skills of prospective class teachers according to their mother's education level, father's education level, income state of famiiy, the high school from which they graduated and the number of books that they read on monthly basis. Key Words: Thinking, High-level thinking, Critical thinking, Critical thinking skills, Prospective class teachers'.
Collections