TEZLER: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 327
-
Ortaokul 7 ve 8. sınıf İngilizce ders kitaplarının toplumsal cinsiyet açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu çalışmanın amacı ortaokul 7. ve 8. sınıflarda Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı'nın izniyle okutulan İngilizce ders ve öğrenci çalışma kitaplarının görsellerini ve metinlerini toplumsal ... -
Ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeyleri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-09)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin düşünme stilleri bilimsel süreç becerilerini ne ölçüde etkiliyor ve 5 temel düşünme stilinden hangileri bilimsel süreç becerilerini ne kadar etkileyip etkilemediğinin incelenmesidir. ... -
Ortaokul Türkçe derslerinde eleştirel dinleme/izleme uygulamaları üzerine bir eylem araştırması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-10)Eleştirel dinleme/izleme çağımızda bireylere kazandırılması gereken en temel beceriler içerisinde yer almaktadır. Ortaokul seviyesinde başlatılacak eleştirel dinleme/izleme öğretimi düşünen ve sorgulayan bireyler yetiştirme ... -
Fatih Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA (Eğitim Bilişim Ağı) ders İngilizce içeriklerinin ortaokul İngilizce öğretim programı açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-05)Bu çalışmada FATİH Projesi kapsamında kullanıma sunulan EBA Ders İngilizce içerikleri ile 5. 6. 7. ve 8. Sınıflar öğretim programları arasındaki uyum hedefler, içerik, eğitim öğretim durumu ve değerlendirme boyutları ... -
Fen bilimleri dersinde portfolyo kullanımının akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-18)Bu çalışmanın amacı; altıncı sınıf Fen Bilimleri dersinde portfolyo'yu öğretim yöntemi olarak kullanılması durumunda öğrencilerin akademik başarı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırmada, ... -
Okul öncesi çocuklarına yönelik yayımlanan hikâye kitaplarının barış eğitiminin temel kavramları açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)Bu araştırma, okul öncesi eğitim çağındaki çocuklara yönelik yazılmış olan resimlihikâye kitaplarında, barış eğitimiyle ilgili (adalet, arabuluculuk, dürüstlük, empati,eşitlik, güven, hoşgörü, iş birliği, öfke yönetimi, ... -
8. sınıf Türkçe dersi konuşma eğitiminin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre belirlenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-03)Konuşma hayatımızda çok önemli bir yer tutar. Kendimizi ifade etmek içinbaşvurduğumuz en pratik yol konuşmadır.Konuşma bireyin hayattaki statüsünübelirleyen etmenlerden biridir. Ne konuşulduğuna, nasıl konuşulduğuna göre ... -
Okul öncesi eğitimin ilkokula hazırlama düzeyinin okul öncesi ve sınıf öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-21)Bu araştırmanın amacı; 4+4+4 eğitim sistemine geçtikten sonra okul öncesi eğitimi alançocukların ilkokula geçerken bilişsel, sosyal-duygusal, dil, bedensel, özbakım vb.becerileri hangi düzeyde kazandıklarını, okul öncesi ... -
İlköğretim fen bilimleri dersinde kullanılan yansıtıcı düşünmeyi geliştirici öğrenme günlükleriyle sürecin değerlendirilmesi ve günlükler hakkında öğrenci görüşleri
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-02)Bu çalışmanın amacı, yedinci sınıf fen bilimleri dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinin öğretim sürecinin öğrenme günlükleriyle değerlendirilmesidir. Çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kayseri ili ... -
Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ile yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-17)Bilim, ekonomi, teknoloji, eğitim, sosyal ve kültür gibi farklı alanlarda yaşanılan değişimlere toplumun tamamının uyum sağlayabilmesi için bireylerin yeniliklere açık ve yaşam boyu öğrenme becerileri ile donanmış olması ... -
İlköğretim 7. sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-05)Bu araştırmada ilköğretim 7. sınıf merkezi eğilim ölçüleri konusunda probleme dayalı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin üst düzey düşünme becerileriüzerindeki etkisi incelenmiştir.Araştırmanın modeli öntest-sontest kontrol ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevresel sorumlu vatandaş davranışları düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)İnsanoğlunun bir numaralı gündemi küresel dünya ölçeğinde çevre konusudur. Bu nedenle çevre eğitimi, eğitimin önemli bir parçasıdır. Toplumlar eğitimle şekillenip olumsuz davranışlarından uzaklaşıp olumlu davranışlara ... -
Sosyoloji dersi öğretiminde karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi: Manisa ili örneği
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-01)Sosyoloji dersi toplumun ekonomik, sosyal ve kültürel problemlerini kapsayan kişilere ve bu problemlerin giderilmesi için çözümlerin geliştirilmesi için gereken bilgi ve becerilerin kazandırılmasını sağlamaktadır. Toplumsal ... -
7. sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusundaki öğrenme güçlükleri, kavram yanılgıları ve nedenlerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Bu araştırmada 7. Sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusundaki öğrenme güçlükleri, kavram yanılgıları ve nedenleri incelenmiştir. Yüzdeler konusu matematikte ve gündelik hayatta karşımıza çıkan genelde büyük sıkıntılar yaşanan ... -
Sınıf öğretmenlerinin bilişsel duygu düzenlemeleri ile disiplin anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-22)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bilişsel duygu düzenlemeleri ile disiplin anlayışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada genel tarama modelinin alt modeli olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Ortaokullarda İngilizce öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve öğretmenlerin mesleki yeterlilik algıları
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Bu araştırmanın amacı ülkemizde ortaokullarda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ve onların mesleki yeterliklerine yönelik algılarını belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016-2017 eğitim öğretim ... -
Zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin oyun tercihleri ve zekâ oyunlarının uygulanabilirliğinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Bu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlemiş olduğu zekâ oyunları hizmet içi eğitimini almış ve zekâ oyunları dersini yürüten öğretmenlerin zekâ oyunlarına yönelik görüşlerini saptamaktır. Bu amaca ... -
Atom ve periyodik sistem ünitesindeki STEM uygulamalarının akademik başarı, bilimsel yaratıcılık ve bilimin doğasına yönelik düşünceler üzerine etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Bu çalışmanın amacı; fen ve kimya derslerinin en temel konularından biri olan atom ve periyodik sistem konusunda 5E öğrenme döngüsü modeline dayalı STEM uygulamalarının dokuzuncu sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin profesyonel kapital düzeyine ilişkin bir inceleme
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-26)Profesyonel kapital, bir öğretmenin kariyer hayatı boyunca bireysel, sosyal ve mesleki yeterliklerini uzman bir şekilde işe koşmasıdır. Hızlı değişim ve rekabet çağının gerektirdiği eğitim sisteminde daha nitelikli ve etkin ... -
Meslek öncesi ve sonrası eğitim bağlamında İngilizce öğretmenliğine hazırlık sürecinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)Araştırmanın temel amacı İngilizce öğretmenlerinin meslek öncesi ve sonrasında aldıkları eğitimin öğretmenleri mesleğe hazırlama yeterliliği hakkındaki algılarının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda İngilizce öğretmenlerinin ...