7. sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki matematiksel başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri ilişkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada 7.sınıf öğrencilerinin dörtgenler konusundaki başarıları ile Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu, Kayseri ili Melikgazi, İncesu ve Tomarza ilçelerinden toplam 160 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanması için Van Hiele geometrik testi ve araştırmacı tarafından geliştirilen dörtgenler başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistiksel verilerden; ortalama, frekans, standart sapma ve yüzde tablolarından yararlanılmıştır. Öğrencilerin her iki testten aldıkları puanlar arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon testi uygulanmıştır. Normallik varsayımı sağlandığı için parametrik testlerden Bağımsız Gruplar t testi ve Tek Yönlü Anova testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlar şöyledir: Araştırmaya katılan öğrencilerin Van Hiele geometrik düşünme düzeyleri olması gerekenden düşük bulunmuştur. Öğrencilerin her iki testten aldıkları puanlar arasında orta düzeyde ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Van Hiele, Geometrik Düşünme, Dörtgenler, Geometri, 7.sınıflar In this study, it was aimed to examine the relation between 7th grade students' quadrilaterals achievement levels and their Van Hiele geometric thinking levels. In the study, the survey method which is one of the quantitative research methods was used. The sample of the study was 160 students from the different districts of Kayseri namely Melikgazi, İncesu and Tomarza. Van Hiele geometric test and quadrilaterals achievement test which was developed by the researcher were used to collect the data. SPSS package program was used for analysis of data. Descriptive statistics as mean, frequency, standard deviation and percentage tables were used to describe the data. Pearson correlation analysis was applied to analyze the relationship between the quadrilaterals achievement test scores and Van Hiele geometry test scores of the seventh grade students. Since the normality assumption is provided, Independent Groups t test and One Way Anova test were used for parametric tests.The results of the study indicated that Van Hiele geometric thinking levels of the seventh school students were lower than expected levels. A high level of correlation was found between quadrilaterals achievement levels and their Van Hiele geometric thinking levels of the seventh grade students. Keywords: Van Hiele, Geometry Thinking, Rectangles, Geometry, 7th grade.
Collections