6. sınıf matematik dersi ondalık sayılar konusunun aktif öğrenme teknikleri ile öğretiminin öğrenci başarısına ve kalıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 2016-2017 Eğitim-öğretim yılı Sivas ili Şarkışla ilçesi Doç. Dr. AbdüllatifŞener Ortaokulu 6. Sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Araştırma, 6. sınıf ondalık sayılarkonusunun öğretiminde aktif öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına ve öğrenmeninkalıcılığına etkisini ölçmek için yapılmıştır. Tezde; matematiğin tanımı, dayandığıtemeller, gelişimi, eğitimi ve öğretimi, aktif öğretim yöntemleri ve geleneksel yöntemlerarasındaki fark üzerinde durulmuştur.6. sınıf ondalık sayılar konusu bazı sınıflarda geleneksel yöntem, bazı sınıflarda da aktiföğretim yöntemleri ile yürütülmüş ve öğrencilerin başarıları arasındaki farklarkarşılaştırılmıştır. Aktif öğretim yöntemlerinden yapboz, kart eşleştirme, kart gösterme,akran öğretimi, soru turu, öğrenme galerisi, tombala gibi etkinlikler öğretmen tarafındanhazırlanarak konunun öğretiminde kullanılmıştır.Çalışmada deney ve kontrol grubu oluşturulmuştur. Gruplar belirlenirken notortalamaları birbirlerine yakın olacak şekilde rastgele bir seçimle 6-A ve 6-C sınıflarıdeney, 6-B ve 6-D sınıfları kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışma 3 haftalık süreyiyani 15 ders saatini kapsamaktadır. Çalışmaya başlamadan önce başarı testi ön testolarak, çalışma bitiminde de başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Son testuygulamasından 4 hafta sonra da öğrenmenin kalıcılığını ölçmek için başarı testi tekraruygulanmıştır.Araştırma SPSS-11 programında nicel araştırma tekniklerinden bağımlı ve bağımsız ttestiile değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonuçlarının deney grubu lehine olduğugörülmüştür.Anahtar Kelimeler: Ondalık Sayılar, Aktif Öğretim, Geleneksel Öğretim, ÖğrenciBaşarısı, Kalıcılık. This study is applied to the 6th grade students in 2016-2017 school year at Doç. Dr.Abdüllatif Şener Secondary School in Sivas Province Şarkışla. Research is conducted inorder to measure the effects of the active learning styles in teaching the 6th Gradesubject of decimal numbers to the student success and retention of learning. In thethesis, the definition, pillars, development, educating and teaching of maths anddifferences between active and traditional teaching methods are elaborated.The 6th Grade subject of decimal numbers is taught with traditional methods in someclasses and with active teaching styles in some other classes. The active teachingmethods such as card matching, puzzle, card showing, peer teaching, learning gallery,bingo are prepared and used by teachers in teaching of the subject.In the study, control and experimental groups are created. 6-A and 6-C classes aredetermined as experimental groups and 6-B and 6-D classes are determined as controlgroups with a random selection in such a way that the grade point averages areapproximate. The study comprises a 3-week duration including 15 hours of lesson.Before starting the study, a success test is conducted as preliminary test and at the endof the study a success test is conducted as a final test. 4 weeks after the final test, asuccess test is applied again in order to measure the retention of the learning.The research is evaluated with using the dependent and independent t-tests fromquantitative research techniques in SPSS-11. According to the evaluation, the results aresupporting the experimental group.Keywords: Decimal Numbers, Active Teaching, Traditional Teaching, StudentSuccess, Retention.
Collections