Fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitsel yazılımlara yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Fen Bilgisi Öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen ve teknoloji öğretiminde eğitsel yazılımların kullanımına yönelik tutumlarını, çeşitli değişkenlere göre belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, araştırma nicel araştırma yönteminde, tarama deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, Erciyes Üniversitesi ile Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda, 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Döneminde öğrenim gören 318 öğretmen adayı ile yürütülmüştür., Araştırmada geçerliği ve güvenirliği test edilen `Fen ve Teknoloji Öğretiminde Eğitsel Yazılımların Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır.Katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde SPSS (Statistical Package For Social Sciences) 17.0 paket programından faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda; katılımcıların, fen ve teknoloji öğretiminde eğitsel yazılımların kullanımına yönelik görüşleri ile ilgili tutum toplam puanlarının; cinsiyet, sınıf düzeyi, internet kullanma amacı ve aktif olarak internette geçirilen günlük zaman değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermiştir. Öte yandan, katılımcıların fen ve teknoloji öğretiminde eğitsel yazılımların kullanımına yönelik görüşleri ile ilgili tutum toplam puanlarının genel akademik not ortalaması ve mezun olunan lise türü değişkenine göre anlamlı farklılık göstermediği saptanmıştır. Çalışmanın sonunda araştırma sonuçları ile alakalı önerilere yer verilmiştir. The aim of this study is to determine pre-service science teachers' attitudes towards educational softwares in terms of several variables. In accordance with this purpose a survey has been developed by the researcher called `Attitudes towards educational software usage in science and technology education`.Quantitative research and survey design have been used in this research. The participants of this research were three hundred and eighteen prospective teachers from Erciyes University and Ahi Evran University who are studying science education in spring term of 2013-2014 academic year. SPSS (Statistical Package for Social Sciences) 17.0 statistical package was used to analyze the data.Results based on the analyzes of data showed; However, participants' total points of attitudes towards using educational software in science and technology education related to gender, class level, intended use of internet and daily active time spent on the internet variables show significant differences; total points of attitudes related to grade point average and alma mater variables do not show significant differences. At the end of the study some advices to researchers about the conclusion of study has been given.
Collections