EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
A needs analysis study on academic english needs of maritime faculty students in english medium programs
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık okulunun öğrenme kazanımlarının öğrencilerin akademik dil ihtiyaçlarına uygun olup olmadığını ve bu ihtiyaçların öğrenciler ve akademisyenler için önemli olup olmadığını öğrenmektir. ... -
The effects of learning-oriented assessment on students' academic writing ability
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, Erzurum Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda öğrenim gören 40 öğrencinin öğrenim yöneltimli değerlendirmenin (LOA) akademik yazma becerilerine etkisini incelemektir. Deneysel bir ön ... -
Planned and spontaneous translanguaging pedagogies by bilingual and multilingual teachers with l2 and l3/l3+ learners
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu karma tasarımlı çalışma, bir Türk devlet üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda hazırlıklı ve hazırlıksız Dillerarası Geçişlilik Pedagojileri (TP'yi) araştırmayı amaçlamaktadır. Veriler, A1 başlangıç ... -
İlkokul ve ortaokul müdürlerinin etik liderlik davranışı gösterme düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokul müdürlerinin etik liderlik davranışı gösterme düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma ile öğretmenlerin örgütsel ... -
EFL teachers' critical reading conceptualization and their practices to improve university preparatory students' critical reading skills
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Daha sonra doldurulacaktır. -
İlköğretim okulu 7. sınıf öğrencilerinin benlik algılarının demografik değişkenlere bağlı olarak incelenmesi
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Benlik tasarımı kişinin kendini nasıl algıladığı ile ilgili bir kavramdır. Benlik saygısının,kişinin geldiği aile, anne-baba, eğitim düzeyi, meslekleri, ekonomik durumları, gibi dahapek çok etkenle ilişkili olabileceği ... -
Etkili sınıf yönetimi için uygun sınıf ortamının yaratılmasında öğrenci ve öğretmen beklentileri İstanbul`daki üniversitelerden bir uygulama
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Sınıf yönetimi genel olarak sınıfta etkili bir eğitim ve öğrenme ortamının sağlanması ve sürdürülmesi olarak görülebilir. Öğretim çalışmaları açısından en önemli unsurların başında sınıf yöntemi gelir; çünkü sınıf iyi ... -
Tarihsel gelişim sürecinde insan kaynakları yönetimi anlayışı, amaçları ve fonksiyonları
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Evrendeki güzelliklerin ve mutlulukların hepsi insan içindir. İnsanın insana değer vermesibugün, İnsan Kaynakları Yönetiminin arzuladığı ve hedeflediği en önemli hususlardanbirisidir. Günümüzde akıl almaz bir hızla devam ... -
İlköğretim okullarındaki örgüt iklimine ilişkin öğretmen algıları
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Örgüt iklimi, toplumdaki bireylerin belirgin beklenti ve davranıslara gösterdikleri yapılarüzerine kurulu bir kavram olup örgütün belli bir zamandaki havasını yansıtır. ?klim, kisilertarafından görünmez ya da dokunulmaz ... -
Eğitim yöneticilerinin liderlik tarzlarının belirlenmesi üzerinde ana-baba ve yöneticilerinin etkileri
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan doğduğu andan itibaren çevresiyle etkileşim halindedir ve birtakımdavranış kalıpları geliştirir. Bu davranış kalıplarının gelişmesinde etkileşim halindeolduğu çevrenin önemi büyüktür ve en önemli etki ebeveynlerden ... -
Özel ve resmi eğitim örgütlerinde iş tatmini
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Bu araştırmanın amacı Resmi ve Özel okullardaki öğretmen ve yöneticilerin algılarına göre, Resmi ve Özel okullarında iş tatmini araçlarının ne derecede kullanıldığının belirlenmesidir Araştırmanın çalışma evrenini ... -
İstanbul ili Anadolu Yakası endüstri meslek liselerinde görev yapan öğretmenlerin iş tatmini ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İstanbul ili Anadolu yakasındaki Endüstri Meslek Liselerinde görev yapan öğretmenlerin iş tatmini ve örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Veriler 100 öğretmenden; ... -
İstanbul ili Anadolu yakası ticaret meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin staj çalışmalarının değerlendirilmesi
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mesleki egitim, egitimin ekonomik boyutuyla ilgilidir. Mesleki egitimin temel isleviis hayatının ihtiyaçlarıyla uyumlu becerikli ve teknik isgücünü yetistirmektir.Özellikle mesleki-teknik egitimde okul-çevre (is dünyası) ... -
Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu arastırma ile karakter egitiminde hangi degerlerin öncelikli olarak ögrencilerekazandırılması gerekliligi tespit edilmeye çalısılmıstır. Bu çalısma, stanbul ilindekiortaögretim seviyesindeki 300 ögretmen üzerinde ... -
Ortaöğretim kurumlarında örgüt kültürü ve iş değerleri arasındaki ilişki(Üsküdar ilçesi örneği)
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortaöğretim kurumnlarında çalışan öğretmenlerin iş değerlerine verdikleri önemi belirlemek ve iş değerleri algılarıyla örgüt kültürü algıları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamıştır.Araştırma İstanbul ... -
Kariyer Basamakları Yükselme Sınavı (KBYS): Ortaöğretim öğretmenleri görüşleri çerçevesinde nitel bir araştırma
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmenler ve diğer kamu personelinin, kendilerini geliştirmeleri için çeşitli fırsatlaryaratılmaktadır. Bu fırsatların bazılarına örnek olarak Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS),Kamu Personeli Seçme Sınavı(KPSS) ve en son ... -
The effect of blog peer feedback on Turkish efl students` writing performance and their perceptions
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma; (a) Blog kullanarak verdikleri akran geribildiriminin İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin yazma başarımındaki etkisini; ve (b) akran geribildirim içeriklerinin çeşit ve niteliği, (c) ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin yetkinlik duyguları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutmları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yetkinlik, ?bireyin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinliği organize edip, başarılı olarak yapma kapasitesine duyduğu inanç? olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada, öğretmenlerin yetkinlik duyguları ile ... -
The relationship of self-efficacy of pre-service teachers with their classroom management readiness and implementation
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmadaki temel amaç hizmet öncesi öğretmenlerin yeterliklerini ve sınıf yönetimi açısından hazır olma durumlarının araştırılmasıdır. Bu amacın yanısıra öğretmenlik uygulaması döneminin çalışmaya katılan hizmetöncesi ... -
English language teaching quality criteria in Turkish secondary education
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın asıl amacı Türkiye'deki ikinci öğretim kurumlarının İngilizce dilinin öğrenim ve öğretiminde EAQUALS (Dil Eğitim ve Öğretiminde Avrupa Akreditasyon Kurumu) tarafından belirlenen kalite kriterlerini ne ...