İstanbul ili Anadolu yakası ticaret meslek liselerinde öğrenim gören öğrencilerin staj çalışmalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki egitim, egitimin ekonomik boyutuyla ilgilidir. Mesleki egitimin temel isleviis hayatının ihtiyaçlarıyla uyumlu becerikli ve teknik isgücünü yetistirmektir.Özellikle mesleki-teknik egitimde okul-çevre (is dünyası) arasında sıkı bir isbirligizorunlu görülmektedir. Çünkü mesleki egitim, degisik kademelere dayalı, kisilere yasam boyuegitim veren, sürekliligi olan bir egitim sürecidir. Mesleki-teknik egitimde teorik-pratik, isegitimbütünlügü esastır. Mesleki-teknik egitiminde basarı, mezunlarına kazandırılanyeterliklerin istihdam sektörünün yöntemleri ve gereksinmelerine uygunlugu ileölçülmektedir. Mesleki-teknik egitim bu özelligi ile planlı ve sürekli gelismeye açık tutulmakzorundandır.Yapılan bu çalısmada, Ticaret Meslek Liselerinin son sınıfında egitim görenögrencilerin isletmede görmüs oldukları mesleki egitim uygulamasının yeterliligiincelenecektir. sletmede mesleki egitim gören ögrencilerin görüs ve düsünceleridogrultusunda; cinsiyet, mesleki egitime alınan isletmedeki egitim departmanı, stajyer ögrencisayısı, egitim sorumlusu ve koordinatör ögretmenin alan degiskenlerine göre durumlarıbelirlenmeye çalısılmıstır. Tüm bunlar göz önünde bulundurularak ögrencilerin yapmısoldukları mesleki egitim çalısmaları hakkında önerilerde bulunulmustur.Arastırmada Ticaret Liselerinin son sınıfında beceri egitimi gören ögrencilereliteratür taraması ve uzman kisilerin görüsü alınarak hazırlanan anket 382 ögrenciyeuygulanmıstır.Uygulanan anketlerin SPSS istatistik programında sonuçları çıkartılmıstır. Busonuçlar dogrultusunda isletmelerin çogunlugunun az sayıda stajyer ögrenci çalıstırdıgı,uygulama gerektiren derslerin sınıflarda yapıldıgı, ticaret meslek liselerinde ögrenim görenögrencilerin bölümlerine göre atölye-laboratuar ortamlarının yeterliliginin degiskenlikgösterdigi gibi sonuçlara ulasılmıstır. The common aim of education is to help individual?s individual development and theadaptation of the social norms and life styles.Vocational education is related to the dimension of education?s economy. The mainfunction of vocational education is to educate the capable and technical workforce who areharmonius with the needs of worklife.Especially, a close relationships between the school and envireoment seemsnecessary in the vocational-technical education. Because vocational education based on manypositions, giving a life-long education, is a continual educational process. The basis ofvocational and technical education is the integrity of theory-practice and work-education. Thesuccess in the vocational education is measured with the appropriateness of the qualifiednessacquired by the graduates and suitability with the requirements. This feature of vocationaltechnicaleducation should be keeped accessible to the changes.This work is going to research the qualifidness of the vocational educational practisein the institutions given to the fourt class students of vocational lycees. According to theopinions and thoughts of the students who participate in vocational education in a institutionand according to sex, educational department of the institution under enducation, the numberof trainees, responsible person for the education and coordinator teacher?s field varieties theirsituations were tried to determine their situations. By taking all of these into considerationsome suggestions about student?s vocational education were proposed.The poll which was prepared by taking many experts? opinions was applied to 382students.The results of the applied poll in SPSS statistics program were prepared. By the lightof these results some conclusions were reached just like many institutions employ smallamount of trainee students, the lessons need practising are taught in the classes, the adequacyof atelier and laboratories of the students in trade-vocational lycee students shows greatvarieties
Collections