Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırma ile karakter egitiminde hangi degerlerin öncelikli olarak ögrencilerekazandırılması gerekliligi tespit edilmeye çalısılmıstır. Bu çalısma, stanbul ilindekiortaögretim seviyesindeki 300 ögretmen üzerinde gerçeklestirilmis olup demografikdegiskenlerin toplanmasına yönelik bir bilgi formu ve Schwartz Degerler Ölçegikullanılmıstır.Arastırmada bagımsız t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post-Hoc LSD,non parametrik Kruskal Wallis-H testi, non parametrik Mann Whitney-U testi analizlerikullanılmıs olup manidarlık 0.5 düzeyinde sınanmıstır.Arastırma ile ögrencilere hangi degerlerin öncelikli olarak ögretilmesi konusuögretmenlerin cinsiyet, yas, medeni durum, meslekteki kıdem, brans, en son mezunolunan okul, en son mezun olunan fakülte degiskenleri açısından ortaya konmustur. Bunagöre; brans ögretmenleri basarı, hazcılık, özyönetim, uyum ve güvenlik degerleriniögrencilere kazandırmada meslek ögretmenlerine nazaran daha önemli bulmaktadırlar,kadın ögretmenler erkek ögretmenlere nazaran özyönetim, basarı, uyum ve güvenlikdegerlerini daha çok önemsemektedirler, Egitim fakültesi mezunu olan ögretmenler isegüç ve hazcılık degerlerini diger fakültelerden mezun olan ögretmenlere göre dahaönemli bulmuslardır.Ayrıca ögretmenlerin ögrencilere kazandırılmasını gerekli gördükleri degerlerinöncelik sırası su sekilde sıralanmaktadır; evrensellik, özdenetim, yardımseverlik, uyum,güvenlik, basarı, geleneksellik, hazcılık, uyarılma ve güç.Anahtar kelimeler: karakter egitimi, degerler egitimi, deger The aim of this research is to determine what is preferential values according toteacher to teach students good character in character education. This study was applied on the300 branch and technical teachers who works in high schools of Istanbul Province. In thisresearch, an information form inclined to gathering demographic variables and SchwartzValues Scale were used.In the research, independent group t-test, single-sided variance analysis (ANOVA)Post-Hoc Lsd tests, non parametric Kruskal Wallis-h test, non parametric Mann Whitney-Utest being used, expressiveness levels were tested on the 0.5 level.With this study, evaluated the relationship between the subject of which preferentialvalues must teach to students and teacher?s gender, age, marital status, seniority, branch, thelast graduated school, the last graduated faculty variables. According to branch teachersachievement, hedonism, self-direction, conformity, and security values are more importantthan technical teachers; women teachers care self-direction, achievement, conformity andsecurity; teachers who are graduated from faculty of education have found more importantpower and hedonism values than teachers who are graduated from other faculties.On the other hands, values which must preferential teach to students by teachers havebeen found in this order; universalism, self-direction, benevolence, conformity, security,achievement, tradition, hedonism, stimulation, and power.Key words: character education, values education, values
Collections