İlköğretim okulu 7. sınıf öğrencilerinin benlik algılarının demografik değişkenlere bağlı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Benlik tasarımı kişinin kendini nasıl algıladığı ile ilgili bir kavramdır. Benlik saygısının,kişinin geldiği aile, anne-baba, eğitim düzeyi, meslekleri, ekonomik durumları, gibi dahapek çok etkenle ilişkili olabileceği düşünülerek araştırmalar yapılmıştır. Bu araştırmanınamacı da, ilköğretim okulu öğrencilerinin Benlik tasarımlarında aile faktörünün düzeylerinitespit etmektir.Araştırmanın birinci bölümünde kuramsal bilgileri içeren problem durumu, problemcümlesi, araştırmanın amacı, alt problemler, araştırmanın önemi, sayıtlılar ve sınırlılıklarayer verilmiştir. İkinci bölümde ve üçüncü bölümde araştırmanın kavramsal açıklamalarıyapılmıştır.Dördüncü bölümde ise araştırmanın yöntemi ile ilgili olarak araştırmanın modeli, evreni,örneklemi, veri toplama araçları ve verilerin analizi başlıkları altında sunulan bilgilere yerverilmiştir. Araştırmada, yapılan literatür taramasından sonra oluşturulan anketin deneklereuygulanması sonucu elde edilen verilerin analizi yapılmıştır.Araştırmanın beşinci bölümünde ise verilerin analizi sonucunda elde edilen bulgulara veyorumlarına, araştırmanın son bölümünde de, varılan sonuç ve buna yönelik önerilere yerverilmiştir. İlköğretim okulu öğrencilerinin benlik tasarımları ile aile değişkenleri arasındaanlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Collections