Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 321
-
5-6 yaş çocukların matematik becerilerinin geliştirilmesinde Montessori eğitim programının etkisi
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-30)Montessori, matematiği çocukların hayatına bir ders olarak sunmayıp, daha çok hayatı basitleştiren bir bilgi, hayatın bir parçası olarak sunmaktadır. Genel olarak ülkemizde matematik öğrenimine, çok zor olduğu, asla ... -
8. sınıf öğrencilerilenin benlik saygıları ile sosyal medyaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki (Beykoz ilçesi örneği)
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, 8. sınıfta okuyan öğrencilerin benlik saygıları ile sosyal medya sitelerine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma sonunda, ergenlik ... -
A case study: English instructors` beliefs about the instructor evaluation process at an English preparatory school
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-25)Bu çalışmanın amacı, İstanbul Şehir Üniversitesi İngilizce Hazırlık Okulu'ndaki İngilizce okutmanlarının okutman değerlendirme süreci hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Bu çalışma kapsamında Patton'un ... -
A case study: Evaluation of an English speaking skills course in a public university preparatory school program via CIPP model
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı bir devlet üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulu Konuşma Becerisi Programı'nın etkililiğini okutmanların ve öğrencilerin bakış açılarından değerlendirilmesidir. Bu anlamda, Stufflebeam (1971) ... -
A comparison of shadowing and note-taking as two while-listening strategies and their effects on EFL learners
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dinleme becerisi yabancı dil gelişiminde önemli bir rol oynar ( Scarcella & Oxford, 1992). Dahası, dinleme becerisi, öğrencilerin hedef dil ve kültür ile öncelikli irtibat kurdukları ana kanaldır (Curtain, 1991). Bu ... -
A corpus driven genre analysis study on ELT graduate students` use and perceptions of discussion moves in research articles
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-04)Bu çalışma, İngiliz dili eğitimi lisansüstü programına kayıtlı Türk yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin ders alma aşamasında yazdıkları yayımlanmamış araştırma makalelerinde yer alan tartışma bölümlerinin türe özgü ... -
A corpus informed study on learning technical collocations by environmental engineering students
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-11)Bu çalışma Çevre mühendisliği bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin İngilizce olarak yapılan bir mühendisliğe giriş dersi kapsamında teknik eşdizimli kelimelerin doğrudan ve örtük yöntemlerle öğretiminin etkililiğini ... -
A corpus-based approach to Turkish EFL textbook evaluation: Single word and four-word bundle frequency
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ders kitapları sınıf içi eğitimde önemli bir yer tutmaktadırlar ve bir değerlendirmeden geçirilmeleri de bu yüzden oldukça önemlidir. Türkiye'de çok büyük bir öğrenci kitlesi tarafından okunan ve birçoğu için temel ... -
A modular in-service teacher development program: A continuous mixed model for the Turkish Air Force (TURAF) EFL teachers
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Halihazırdaki çalışmada, Türk Hava Kuvvetleri'nde görevli 100'ün üzerindeki İngilizce Öğretmenine özgün bir Hizmet-İçi Eğitim Modeli yoluyla mesleklerinde daha çok yardımcı olabilmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ... -
A needs analysis study in terms of the perceptions of the students` learning and target needs at an ESP program: A case study
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Türkiye'nin İstanbul şehrindeki en prestijli üniversitelerinden birinde Güzel Sanatlar Fakültesi tarafından verilen Özel Amaçlı İngilizce programında bulunan öğencilerin öğrenme ve hedef ihtiyaçlarını ... -
A needs analysis study on academic English needs of freshmen students in English medium instructed programs
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, dil hazırlık programlarının daha etkili bir öğretim planı hazırlamasına ve İngilizce olarak eğitim veren üniversitelerde ihtiyaç duydukları akademik İngilizceyi sağlayabilmesine yardımcı olmak için ... -
A needs analysis study on academic english needs of maritime faculty students in english medium programs
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı İngilizce hazırlık okulunun öğrenme kazanımlarının öğrencilerin akademik dil ihtiyaçlarına uygun olup olmadığını ve bu ihtiyaçların öğrenciler ve akademisyenler için önemli olup olmadığını öğrenmektir. ... -
A psycholinguistic study of L1Turkish and L2 English writing: The role of working memory
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu calismanin amaci Turkce ve Ingilizce'de kullanilmak amaciyla uretim araligi testi uretmektir ve isler bellegin birinci dil ve ikinci dilde yazma sureci ve yazma kalitesi uzerinde etkisini incelemektir. Isler bellegin ... -
A reciprocal peer observation experience at the professional development unit of a private university: The case of four in-service efl teachers
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-18)Bu çalışma, (a) akran gözlemi yapan öğretmenlerin gözlemledikleri akranlarına, öğrenciyi derse katma, öğrenme, ders planı, öğretme teknikleri, ve kaynak ve materyal alanlarında ne ölçüde geri dönüt verdiklerini, ve (b) ... -
A study on the implementation of an accreditation process within a university intensive language program
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-17)Günümüzde kalite güvence programları yüksek öğrenimde yabancı dil programlarında çok önemli bir yer tutmaktadır.Ancak kalite güvence programlarının universitelere adaptasyonu onların durumsal ve kurumsal faktörlerine göre ... -
Adaptation of the effective lifelong learning inventory (ELLI) in Turkish
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-18)Etkin Yaşam Boyu Öğrenme Envanteri (ELLI), öğrencilerin öğrenme gücünü, elde edilen öz raporlarla `teşhis etmek` ve öğrenmeyi öğrenme üzerine yedi boyutta diyaloğu başlatmak için kullanılan, sübjektif beyana dayalı bir ... -
Ailenin sosyo ekonomik yapısı ile meslek lisesi öğencilerinin gelecek beklentisi arasındaki ilişki (İstanbul ili Sultanbeyli ilçesindeki Endüstri meslek liseleri örneği)
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Meslek lisesi öğrencilerinin gelecek beklentisi olan iş ve yüksek öğrenimi etki eden faktörlerin araştırılması için yapılan bir tezdir. Ailenin sosyo ekonomik durumlarını belirleyen yerleşim durumu, aylık toplam kazanç, ... -
Akademisyenlerin program bağlılığına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Öğretim programına bağlılık, tasarlanan programın eğitimci tarafından aslına uygun biçimde olarak uygulanmasıdır. Bu araştırmanın amacı, Yeditepe Üniversitesi'nde görev yapan akademisyenlerin program bağlılığı hakkındaki ... -
An evaluation of 5th grade English language curriculum in terms of teacher opinions
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-24)Bu çalışmanın amacı, yeni geliştirilen yabancı dil ağırlıklı 5. sınıf İngilizce öğretim programını,proje ortaokullarının 5. sınıf hazırlık sınıflarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinidikkate alarak analiz ... -
An evaluation of the performance assessment component of an efl preparatory school program
(YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-25)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki bir devlet üniversitesi bünyesinde İngilizce yabancı dil eğitimi veren bir hazırlık okulunda öğrencilerin İngilizcedeki başarı ve performansını ölçmek için ağırlıklı olarak kullanılan ...