Animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisi: `Maddenin değişimi ünitesi örneği`
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, animasyon destekli fen bilimleri dersinin beşinci sınıf öğrencilerinin `Maddenin Değişimi` ünitesindeki akademik başarılarına ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığına etkisini incelemektir. Bu araştırma, 2016 – 2017 eğitim - öğretim yılı Niğde il merkezinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören, uygun örnekleme yöntemi ile amaçlı olarak seçilen 89 beşinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada 5/A ve 5/E sınıfında öğrenim gören 45 öğrenci deney grubunu, 5/B ve 5/D sınıfında öğrenim gören 44 öğrenci kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubunda Animasyon destekli fen bilimleri dersi uygulamaları kullanılarak ders işlenmiş, kontrol grubunda 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklerin uygulanmasıyla ders yapılmıştır. Uygulama deney ve kontrol grubunda aynı sürede tamamlanmış ve beş hafta sürmüştür. Çalışmanın bağımlı değişkenleri akademik başarı testi puanları ve kalıcılık testi puanlarıdır. Araştırmada öğrencilerin maddenin değişimi ünitesini anlama seviyelerini belirlemek amacı ile çoktan seçmeli sorular içeren maddenin değişimi konusundaki `Akademik Başarı Testi` uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarına ön test, uygulama sonrasında son test ve uygulama bitiminden dört hafta sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Uygulama bitiminde deney grubundaki öğrencilere `animasyon görüş ölçeği` uygulanmıştır.Testlerden elde edilen veriler IBM SPSS 24.0 programıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Verilerin analizi; aritmetik ortalama ve bağımsız gruplar t- testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre; deney grubuna uygulanan Animasyon destekli fen bilimleri dersi uygulamalarının, kontrol grubuna uygulanan 2013 fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan etkinliklere göre akademik başarıyı ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığını arttırmada daha etkili olduğu istatistikî olarak belirlenmiştir. Deney grubunda yer alan öğrencilerin fen dersinde animasyon kullanılması hakkında görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. The aim of this study is to examine the effect of animation supported science lesson to academic success and the permanence of learned information of the fifth grade students in the unit of `The Transformation of Matter`. This research was carried out with the 89 fifth grade students who studied in a secondary school in the centre of Niğde, who were chosen for purpose with the method of `suitable sampling`, in 2016-2017 academic year. In the research, 45 students who study in the classes of 5/A and 5/E form the group of experiment, and 44 students who study in the classes of 5/B and 5/D form the group of control. In the group of experiment, the lesson was taught by using the applications of animation supported science lesson, on the other hand, in the group of control, the lesson was taught with the application of activities which take place in the science lesson teaching program of 2013. The application was completed at the same time both for the experiment group and for the control group and went on for five weeks. The dependent variants academic success test scores of the study and permanence test are their scores. In the research, for the purpose of determining the understanding level of the students of the unit of `The Transformation of Matter`, `The Test of Academic Success` at the subject of `The Transformation of Matter` which includes multiple choice questions are applied as a pre-test for the groups of experiment and control, and it was applied as a `Last Test` after the application and as a `Permanence Test` four weeks later after the finishing of the application. At the end of the application, `animation opinion scale` was applied to the students in the experimental group.The data which was obtained from the tests was analyzed and evaluated with the program of IBM SPSS 24.0. The analysis of the data, arithmetical mean and independent groups were done by using `t-test`. According to the data which is obtained as a result of the research; It was determined statically that The Application of The Animation Supported Science Lesson is more effective for increasing the academic success and the permanence of the knowledge that the students learned than the activities that take place at The Program of 2013 Science Lesson which was applied for the control group. It was seen that the students in the experimental group had positive opinions about using animation in science class.
Collections