TEZLER: Recent submissions
Now showing items 121-138 of 138
-
G.P.Telemann sol majör viyola konçertosunun icra teknikleri açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-20)Bu araştırmada G.P.Telemann Sol Majör Viyola Konçertosu, eserin icrası teknik açıdan incelenmiştir. İcra incelemesinde; kullanılan teknikler ve eserin gerektirdiği müzikal yorum dikkate alınarak çeşitli öneriler ... -
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı`nda öğrenim gören öğrencilerin müzik dinleme ve çalma alışkanlıklarının incelenmesi(Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-20)Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğrencilerin, belirlenen değişkenlere göre müzik dineleme ve çalma alışkanlıklarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma ... -
Keman eğitiminde çift ses ve akor çalma durumlarına ilişkin öğrenci görüşlerinin, öğrenim alanlarına göre değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu araştırma, çift ses ve akor çalma durumlarına yönelik, keman öğrencilerinin görüşlerinin, öğrenim alanları (bilişsel, duyuşsal, devinişsel, sezişsel) açısından incelenmesi amacını taşımaktadır. Araştırma, betimsel bir ... -
Sosyal bilgiler dersinde tarihi mekân gezilerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: Aksaray ili örneği
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-20)Bu araştırmanın amacı, 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde tarihi mekân gezilerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Bu amacı gerçekleştirmek üzere, 2005 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının 6. ... -
Öğretmenlerin eğitim inançları ve öğretim stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-18)Bu araştırmanın amacı; Niğde ili ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin eğitim inançları ve öğretim stillerini belirlemek, bu iki değişken arasındaki ilişkiyi incelemek ve öğretmenlerin eğitim inançları ile öğretim ... -
Okul müdürü yönetim tarzları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-25)Bu araştırmanın temel amacı; okul müdürü yönetim tarzları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında bir ilişki olduğunun ya da olmadığının, eğer varsa bu ilişkilerin neler olduğunun saptanmasıdır. Araştırma okul ... -
Yaylı çalgı öğrencilerinin yaşadıkları kas iskelet rahatsızlıkları ve farkındalık düzeyleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-02)Bu çalışma eğitim fakültesi öğrencilerinin müzisyen hastalıkları hakkındaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesini amaçlayan nicel boyutlu çalışmadır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversitelerin Eğitim ... -
Okul şarkılarının caz armonisi ile eşliklendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Bu araştırmanın amacı müzik eğitiminin vazgeçilmez bir parçası olan okul şarkılarının piyano ile eşliklendirilmesinde caz armonisinin kullanılmasında izlenebilecek aşama ve yöntemleri göstermektir. Araştırmada, müzik ... -
Fen bilgisi dersinde argümantasyon destekli senaryolar ile öğrencilerin performanslarının değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-04)Bu çalışmada Fen Bilgisi dersinde tartışmacı söylem destekli argümanlar kullanarak öğrencilerin argüman oluşturma düzeylerine etkisi araştırılmaktadır. 2018-2019 eğitim öğretim yılında Niğde Özel Çözüm Eğitim Kurumunda ... -
Dadaloğlu şiirlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi ve ortaokul sosyal bilgiler ders kitapları için şiir önerileri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-01)Değerler toplumun temel yapı taşını oluşturan en önemli unsurların başındagelmektedir. Bu sebepten dolayı milletlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri için,sahip oldukları milli, manevi, ahlaki, kültürel değerleri ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçları kullanımının çeşitli değişkenlere etkisi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersinde web 2.0 animasyon araçlarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersi akademik başarılarına, temel becerilerine, fen bilimleri dersine yönelik tutumlarına ... -
Kadrosuz usta öğreticilerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Nevşehir ili örneği)
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-06)Yaşam boyu öğrenme, bireylerin beşikten mezara kadar süren öğrenme çabasını, hayat çapında öğrenme ise çeşitlendirilmiş faaliyetlerle bireylerin, zengin öğrenme ortamlarında kendini keşfetme çalışmalarını kapsar.Bu araştırmada ... -
Chickering ve Gamson`un yedi ilkesinin İngilizce derslerinde uygulanması üzerine öğretmen algılarının incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Eğitimin ve öğretimin gelişme kaydetmesi adına son yıllarda bir hayli çaba harcanmıştır ve birçok öneri ve düzenleme ortaya konulmuştur. Bu önerilerden biri de Chickering ve Gamson adlı iki araştırmacı tarafından geliştirilen ... -
Üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşlerinin çeşitli değişkenler (cinsiyet, yaş, medeni durum, evlilik süresi, çocuk durumları, öğrenim görülen sınıf, öğrenim görülen ... -
Ortaokul öğrencilerinin mülteci konusu ile ilgili farkındalık düzeyleri ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin mülteci konusundaki farkındalık düzeylerinin tespiti ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin öğrencilerinin bu konu ile ilgili farkındalıkları hakkındaki görüşlerini almaktır. ... -
Öğretmenlerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-13)Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada var olan durumu saptamak amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin Kohlberg ahlaki gelişim kuramına göre değerlendirilmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-05)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin akademik dürüstlük değerinin Kohlberg ahlaki gelişim kuramına göre değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden yorumlayıcı fenomenoloji (olgubilim) deseni ... -
Öğretmen adaylarının akran zorbalığına ilişkin görüşlerinin hikayeleştirilmiş durumlar ile incelenmesi
(NİĞDE ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-06)Eğitim döneminde ve okullarda yaşanan en yaygın problemlerden biri akran zorbalığıdır. Zorba davranışın olduğu durumlarda ise okullarda en yetkili kişiler öğretmenler ve okul idarecileridir. Bu sebeple öğretmenlerin zorbalığa ...