Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal değerlere yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının sosyal değerlere yönelik görüşlerini farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Amasya Üniversitesi ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin Eğitim Fakültelerinde öğrenim görmekte olan her sınıf düzeyindeki Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiştir. Tarama modeli kullanılan araştırmada, çalışma grubuna Bolat (2011) tarafından geliştirilen `Çok Boyutlu Sosyal Değerler Ölçeği` uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde, SPSS 22 istatistik programı kullanılmış olup verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirleyebilmek amacıyla grafiksel yaklaşımlar ve çarpıklık-basıklık katsayıları kontrol edilmiştir. Çarpıklık ve basıklık katsayılarının çoğunlukla ±2 aralığında olduğu; histogram ve Q-Q plot grafiklerinin normale yakın bir dağılım gösterdiği görülmüştür. Bu nedenle çalışmada üniversite öğrencilerinin aile değerleri, bilimsel değerler, iş değerleri, dini değerler, geleneksel değerler, siyasi değerler ve toplam değer puanlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, yaşamın büyük çoğunluğunu geçirdiği yerleşim birimi, aile yapısı ve aile aylık geliri değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığının olup olmadığını belirleyebilmek amacıyla bir dizi bağımsız örneklemler t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda cinsiyet, sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve aile yapısına göre öğretmen adaylarının sosyal değerlere ilişkin görüşlerinde anlamlı farklılıklara ulaşılmış olup, araştırma bulgulara dayalı olarak geliştirilen önerilerle sonlandırılmıştır. The aim of this study is to examine the pre-service teachers' views on social values in terms of different variables. The research was carried out in the 2018-2019 academic year with prospective social studies teachers at the education faculties of Aydın Adnan Menderes University, Amasya University and Niğde Ömer Halisdemir University. In the study, which used a screening model, `Multidimensional Social Values Scale developed by Bolat (2011) was applied to the study group. SPSS 22 statistical program was used in the analysis of the obtained data and graphical approaches and skewness-kurtosis coefficients were checked to determine whether the data showed normal distribution. Skewness and kurtosis coefficients were mostly within ± 2 range; histogram and Q-Q plot graphs were found to be close to normal distribution. For this reason, in the study, family values, scientific values, business values, religious values, traditional values, political values and total value scores of the university students were gender, class level, mother education level, father education level, settlement area, family structure and family where most of life was spent. In order to determine whether there is a significant difference according to monthly income variables, a series of independent samples t test and one way analysis of variance (ANOVA) were performed. As a result of the research, significant differences were found in the opinions of prospective teachers about social values according to gender, grade level, maternal education level and family structure, and the research was concluded with suggestions developed based on the findings.
Collections