Güzel sanatlar liseleri 11. sınıf Türk halk müziği ve teori uygulama dersi öğretim programı ve ders kitabının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Güzel Sanatlar Liseleri 11. Sınıf Türk Halk Müziği Teori ve Uygulama Dersi Öğretim Programı ve ders kitabının, öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesidir. Araştırmada veriler, THMTU dersi öğretim programında yer alan genel amaçlar, hedeflediği beceriler, öğrenme-öğretme yaklaşımı, ölçme ve değerlendirme yöntemleri, programın uygulanmasına ilişkin açıklamalar ve 11. Sınıf THMTU ders kitabında yer alan tüm öğrenme alanları ile ilgili hedefler temel alınarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır.Araştırmanın örneklemini ülkemizde bulunan 13 GSL ve bu liselerde görev yapan 20 ders öğretmeni oluşturmaktadır. Söz konusu anket kişisel bilgiler, öğretim programı ve ders kitabına yönelik anket soruları olmak üzere üç bölümden ve 94 sorudan oluşturulmuştur. Aracın güvenirlik katsayısı ön uygulama neticesinde (Cronbach Alpha), 98 saptanmıştır.Araştırmada verilerin çözümünün yapılması amacıyla SPSS 23 istatistik paket programından yararlanılmıştır. Veri çözümlemede tanımlayıcı istatistik teknikleri (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma) kullanılmış ve istatistiksel analizler tablolaştırılarak her tablo için gerekli açıklamalar ve yorumlar yapılmıştır. Araştırma sonuçları; GSL 11. Sınıf THMTU dersi öğretmenlerinin öğretim programında yer alan genel amaçları, hedeflediği becerileri ve öğrenme-öğretme yaklaşımını büyük ölçüde; Ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemlerini kısmen; Programın uygulanmasına ilişkin açıklamaları tamamen sağladıkları; Ders kitabında yer alan Türk Halk Müziği bilgileri, Türkü, Usül/Ölçü, Makamsal Müzik, Müziksel Okuma (Solfej/Bona), Müziksel Yazma (Dikte) ünitelerini büyük ölçüde yeterli bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar Liseleri, Türk Halk Müziği Teori ve Uygulama, Öğretim Programı, Ders Kitabı The aim of this research Is to examine the curriculum and coursebook Of Fine Arts High School 11th Grade Turkish Folk Music Theory and Practice Lesson in accordance with teachers' views.The data in the research have been collected through the survey developed by the researcher and based on the general purposes, skills aimed, approach of teaching-learning, methods of evaluation and assessment, instructions regarding the Implementation of the curriculum and all goals related to learning domains which appear in the curriculum of Turkish Folk Music Theory And Practice Lesson.13 Fine Arts High School located in our country and 20 teachers working at these high schools c constitute the sample of the research. The survey aforementioned consists of three sections which are personal information, survey questions about the curriculum and the ones about the coursebook. It has 94 questions. The reliability coefficient of the instrument has been recorded to be 98 as a result of the pre-application (Cronbach Alpha).The SPSS 23 statistical packaged software ha been utilized for thr analysis of the data in the research. The descriptive statistical techniques (frequency, percentage, arithmetic average, standard deviation) have been used, the statistical analyses have been tabulated and in each table the necessary interpretations have been made with the explanations.According to the research results, the teachers of the Fine Arts High School 11th Grade Turkish Folk Music Theory and Practice Lesson accomplish the general purposes in the curriculum, skills aimed and approach of teaching-learning to a great extent, partly the means and methods in evaluation and assessment and fully the instructions regarding the implementation of the curriculum and they find the units of the information about Turkish Folk Music, Folk Song, Tempo/Measure, Mode Music, Musical Reading (Solfege/Bona), Musical Writing (Dictation) in the coursebook considerably adequate.Key Words: Fine Arts High School, Turkish Folk Music Theory and Practice, Curriculum, Coursebook
Collections