Türkiye`de ilkokul eğitimi alan geçici koruma statüsündeki çocuklara verilen eğitim sorunları ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzyıllardır insanlar birçok etkenden dolayı göç etmiş, göç artık dünyada olağan bir durum haline gelmiştir. Türkiye Cumhuriyeti ise tarihinde birçok göç edene, sığınma talep eden birçok insana ev sahipliği yapmış, yapmaya da devam etmektedir. 2011 yılında Suriye'de çıkan savaş neticesinde Türkiye yüzlerce insanın akımına uğramış. Başlarda misafir olarak görülen Suriyeliler için öncelikli olarak barınma, sağlık, yiyecek gibi temel ihtiyaçlar giderilmiş ancak eğitim alanında da ihtiyaçlar meydana gelmiştir. Bu çalışma ile ilkokul düzeyindeki yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim sorunlarının tespiti ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri sunma amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, durum çalışması yönteminden yararlanılmıştır. Osmaniye iline bağlı 25 öğretmen, 23 veli ve 4 farklı STK Üyesi ile yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular; öğretmenlerin yarıya yakını Suriye uyruklu öğrencilere verilen eğitimin, entegrasyonun yeterli bulunmadığı, dersin planlamasında ve materyalde eksiklikler olduğunu belirtmiş, STK Üyeleri sosyal etkinliklerle öğrencilerin toplumsal uyumunun sağlanmasına vurgu yapmış velilerin tamamı ise Türkiye'de verilen eğitimden memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde , Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine hazır hale gelmesi gerektikleri ve öncelikli olarak dil problemlerinin çözülmesi gerektiği ve sonucuna ulaşılmıştır. Göç eden yabancı uyruklu öğrenciler için standart bir eğitim programına ihtiyaç duyulduğu görülmüştür. People have migrated for centuries because of many factor sand no wimmigration has become an ordinary situation in the world. The Republic of Turkey also has hosted many immigrant sand many people who demand sasylum in the history and continue to do the same way. Turkey has undergone a crowd of hundreds of people in 2011 as a result of the Syrian War. At first, primary requirements were met such as housing, health care and nourishment for Syrians who were seen as guests, but there were also requirements in the educational area. The aim of this study is to determine the educational problems of primary school level refugee student sand to propose solutions for these problems.Qualitativere search method was usedin there search andal socase study method was benefited. A structur edinterview was conducted with 25 teachers, 23 parents of students' and 4 non-governmental organizations (NGOs) from Osmaniye. The data were analyzed by descriptive analysis method.In the findings of the study, almost half of the teachers have expressed that the education and theintegration phase givent ot here refugee students is lack of adequate presence, also there are deficiencies in the planning and material of the course. NGO salso have emphasized toensure the social cohesion of students with socialevents, and all of the parents were satisfied with the training provided in Turkey. During the interview swith the teachers, it was concluded that Syrian students should be prepared for the Turkish education system initially language problems should be solved. It has been occured that a standard education program is needed for Syrian refugee students.
Collections