Sosyal bilgilerde yaratıcı dramanın kavram öğretimine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde `Zaman İçinde Bilim` ünitesinde geçen kavramların öğretilmesinde yaratıcı drama yöntemi ile yapılan kavram öğretiminin akademik başarıya olan etkisini ve öğrenci görüşlerine göre etkililiğini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Niğde ilinde bulunan bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 52 (27 deney, 25 kontrol) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma toplam 5 haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda öğretim programın öngördüğü biçimde yaratıcı drama yöntemi kullanılarak yapılmış, kontrol grubunda ise programa dayalı öğretim gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada nicel ve nitel yöntem birlikte uygulandığı karma yöntemlerden açıklayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu araştırma deseni kullanılarak yürütülmüştür. Nicel boyuttaki araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Kavram Başarı Testi ile elde edilmiştir. Nitel boyuttaki araştırma verileri ise açık uçlu sorulardan oluşan Yazılı Görüş Formu ile toplanmıştır. Nicel verilerin analizi istatistiksel analiz programı vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin analizi için betimsel analiz tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin son test puanları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu görülmektedir. Elde edilen nitel sonuçlarda kavram öğretiminde yaratıcı drama yönteminin etkililiğini destekler niteliktedir. Elde edilen veriler yaratıcı drama yönteminin kavram öğretiminde alternatif bir yöntem olarak kullanılabileceğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, kavram öğretimi, yaratıcı drama This research aims to determine the effect of the concept teaching which has been performed through creative drama method in terms of teaching the concepts included in the unit `Science in Time` within the scope of the Secondary School 7th Grade Social Studies class on the academic achievement and its efficiency as based on the students' opinions. The study group of the research consists of 52 students in total (27 ones in experimental and 25 ones in control group) who received education in the 7th grade of a secondary school in Niğde province, in the spring term of the academic year 2016-2017. In this research, the mixed research method, in which both quantitative and qualitative methods were implemented together, was used. The research was carried out by using the research design with pretest – posttest control groups. Research data in the quantitative dimension were obtained from the concept achievement test which had been designed by the researcher. As for the research data in the qualitative dimension, they were collected by written opinion form consisting of open-ended questions. The analysis of quantitative data was realized by means of statistical analysis package program. For the analysis of qualitative data, descriptive analysis technique was used.As a result of the research, it has been seen that a significant difference is present among the scores for posttest of the students included in experimental and control groups. Also, the qualitative results obtained are such as to support the efficiency of creative drama method in teaching concept.Key Words: Social Studies, concept teaching, creative drama
Collections