Now showing items 281-300 of 2109

    • 16. yüzyıl Osmanlı saray dokumaları ve dokumacılık sanatında tasarımcının rolü 

      Vaghefi, Azar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      129 ÖZET Türklerin Anadolu'ya gelip yerleşmelerinden çok önceleri de Anadolu topraklarında yerleşik.gelişmiş bir sanat kültürü vardı. Bu mev cut kültüre Türk kültürü de eklenerek komplike bir tarz ortaya çıkmıştır. ...
    • 18. ve 19. yüzyıllarda mekansal açıdan stuk sıvanın yeri 

      Üçer, Kaya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Alçı, sönmüş kireç, tebeşir veya mermer tozu, yumurta akı, kazein, dinlenmiş kireç suyu ile hazırlanan karışıma STUK SIVA denir. Renklendirmek için toprak ve kök boyaların kullanıldığı bu karışımın temeli Roma, eski Yunan ...
    • Seccade tipi Osmanlı saray halıları ile aynı usluptaki İran halıları arasındaki kompozisyon ilişkileri 

      Pourzahed, Sina (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      6- ÖZET İran halı motifleri genel olarak Türk halılarında da görülür. İran halıcılığında kompozisyon ve süsleme ustaları her zaman yeni arayışlara yönelmişlerdir. Bugün halı uzmanları tarafından tahmin edilen İran'daki ...
    • Resimde mimari ögeler ve kent dokusu 

      Gelişen, Koray (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Açıkça ifade etmeliyimki, kent taslakları ve dokuları konusuna eğilmemdeki ilk etken teknik meselelerin beni oraya götürmesiydi. İçerik ve kent imajıyla bağlantılı olarak, psikolojik-imgesel betimlemeler, simge ve ...
    • Piktural elemanların günümüz sanatına kazandırdığı yeni boyutlarda karşıt değerlerin işlevi 

      Görgü (Ümit), Serpil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      159 ÖZET Bu çalışmada, `Piktural elemanların günümüz sanatına kazandır dığı yeni boyutlarda karşıt değerlerin işlevi` konu başlıklı bir araştırma, inceleme yazısı gerçekleştirildi ve toplam üç bölüm halinde sunuldu. İlk ...
    • Tafting ve non-women yüzeylerde desenlendirme olanakları 

      Karkon, Hossein (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET `Non Woven ve Tafting Yüzeylerde Desenlendirme Olanakları` adlı bu çalışmada, prensip olarak, bu yüzeylerde desenlendirme olanaklarını araştırmak temel amacımız olmuştur. Değişik sistem ve yöntemlerle oluşturulan bu ...
    • Sanatta sezgi ve raslantısal oluşum 

      Firat, Halis (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      DEUTSCHE ZUSAMMENFASSUNG Wer eine umfangreiche Bewertung iiber die Kunst leisten möchte oder wer sich im Zustand befindet, etwas neues; etwa eine Idee darzulegen. Und jeder der eine Schrift iiber die Kunst darzustellen hat ...
    • Altidudes elektronsal gerçekleştirme partiture ve kaset: Midi ve müzik (II. Cilt) 

      Bahçeban, Kaveh (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Bizans sanatında İkonoklazma dönemi 

      Köroğlu Kalkinoğlu, Gülgün (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Great Palace removed and replaced with a depiction of the cross. Later the figurative religious pictures in the churches were destroyed and replaced by depictions of crosses and non-figurative decorative designs. The ...
    • Türk resminde doku öncelikli renk ve mekan ögelerinin kullanım süreçleri ve estetik sonuçları 

      İzli (Porsun), Elvan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • 1850-1950 yılları arasında İstanbul yapılarında kullanılmış olan Türk çinilerinin renk ve kompozisyon açısından incelenmesi 

      Aktan, Latife (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 19.yy. ikinci yansı ile 20 yy ilk yansında ülkemizdeki batılılaşma hareketleri gelişimini sürdürürken bir taraftanda bu gelişmelere tepki duyanlar oluyordu. Bu dönemde meydana gelen ve süslememizle bütünleşen yeni ...
    • Selçuklulardan yirminci yüzyıla kadar tezhipte, ciltte ve mimaride kullanılmış zencerekler üzerine motiflerin kökenlerine ilişkin bir arştırma (2.cilt) 

      Şanes Doğru, Mesude Hülya (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkler, Anadolu'ya yerleşmeleriyle birlikte, kendi kültür, sanat ve birikimlerini, yerli ustalarınkilerle birleştirerek pek çok alanda çeşitli eserler vermeye başlamışlardır. Konumuz Selçuklulardan 20. yüzyıla kadar ...
    • Mü`minzade Seyyid Ahmed Hasib Efendi. Ravzatü`l-Kübera (tahlil ve metin) 

      Aydiner, Mesut (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET XVIII. yüzyıl şair ve tarihçilerinden olan Seyyid Ahmed Hasîb Efendi (öl. 1753) çeşitli kaynaklardan ve gözlemlerinden edindiği bilgileri Rauzatü'l-Kübera isimli bir eserde değerlendirmiştir. Müellif eserine ...
    • Türkiye`de kavramsal sanat, cilt 1 

      Atakan, Nancy (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Anglo- Amerikan Conceptual Art, 1968-1973, not only anti-formal in nature, presented the possibility of a new art system through the efforts of the Art & Language group who used linguistic analysis to investigate all ...
    • 15. ve 16. yy. Osmanlı minyatürlerdeki halılar ve kıyafetler üzerine bir araştırma 

      Kivi, Seyed Hedayat Azim Nezhad (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Varlığı ve diğer İslâm çevrelerinden ayrıcalığı artık tartışılmaz olarak kabul edilen Türk minyatürü, köklü bir geleneğe sahiptir, ilk örneklerini Orta Asya medeniyetinde bulan bu sanat kolu, Türklerin çeşitli dönemlerde ...
    • Pazırık Halısın`dan 16. yy. sonuna kadarki dönemde dokunan hayvan figürlü halıların Türk halı sanatındaki yeri 

      Kayaş, Ulviye (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-11-30)
      Orta Asya'da, çok geniş bir coğrafi alanda yaşayan Türkler, zor doğa koşullarında yaşamayı öğrenmiş ve doğa ile bütünleşmişlerdi. Sürdürdükleri göçebe yaşam tarzının bir gereği olarak hayvan besleyiciliği ve avcılıkla ...
    • Türkiye`de kırsal kesimden kente göç ve bölgeler arası dengesizlik (1970 - 1993) 

      Avşar, Zeynep Gökçe (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      1970-1993 döneminde Türkiye'de kırsal kesimden kente göç olgusu ve bölgeler arası dengesizlikleri incelemek üzere ele alınan bu çalışmada ikili yapı konusu üzerinde önemle durulmuştur. Konuya giriş niteliğindeki ilk ...
    • Çağdaş resimde yeni romantikler 

      Okan, M.İrfan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET 80'li yılların başlarında kendini keşfediş, Romantik eğilimler ve geriye bakış, bir çok yeni Romantik Sanatçının doruklarda yer almasına olanak vermiştir. Bu sanatçılar kendilerini gösterene dek birbiri ardına ...
    • Türk resminde figür (Başlangıcından (19.yy) II.Dünya Savaşı`na kadar) 

      Çamkiran, Füsun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      -117- ÛZET Onsekizinci yüzyıl Osmanlı İmparatorluğu1 nun ilk kez Batı 'ya açıldığı önemli bir dönemdir.Nitekim Osmanlı devle tinin, değişen dünyaya ayak uyduramaz hale geldiğinde yaşa dığı çalkantıların bir kısmı bu ...
    • Funk Akımı`nın seramik sanatındaki etkileri 

      Turanel (Krom), Pinar (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Amerika'da, 1960'larda Batı Sahili bölgesinde (California, San Francisco, Bay Area) ortaya çıkan ve etkilerini günümüze kadar görebildiğimiz Funk Art, seramik sanatında önemli bir yer tutar. Önceleri resim ...