Piktural elemanların günümüz sanatına kazandırdığı yeni boyutlarda karşıt değerlerin işlevi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
159 ÖZET Bu çalışmada, `Piktural elemanların günümüz sanatına kazandır dığı yeni boyutlarda karşıt değerlerin işlevi` konu başlıklı bir araştırma, inceleme yazısı gerçekleştirildi ve toplam üç bölüm halinde sunuldu. İlk bölümde; piktural elemanlardan yola çıkılarak konuya girilme si ve bu piktural elemanlar doğrultusunda bir konu açılımı yapılması gerek liliğinden dolayı ilk olarak piktural elemanların tanımlanmalarının genel bir çerçeve içinde belirlenmesi yapıldı ve zaman zaman sanat tarihinden belirgin örnekler verilerek, bu elemanların kullanılma biçimleri araştırıldı. İkinci bölümde; günümüz sanatının kökenine ve genel perspektifi ne bir göz attıktan sonra, tez konusu kapsamında seçilen akımlar ve ilgili sanatçılar ele alınarak, bu çalışmanın ana karakterini oluşturan, `Renk, biçim, ifade, mantık, düşünce tavır ve dil karşıtlıklarını (bir resim yüzeyi üzerinde oluşturulmaya çalışılan) içeren çeşitli sanat hareketleri ve bu hareketler kapsamında oluşturulan sanat yapıtlarına değinildi. İkinci bölü mün ağırlık noktasını Pop sanat ile ilgili son araştırma noktaları içeriyor du ve konunun genel çerçevesi içinde, 'Pop Art' akımının konuyla olan ilgi leri ve bağlantıları hakkında gerekli açıklamalar yapıldı. Üçüncü ve son bölümde ise; kendi sanatımın bir analizi yapıla rak, felsefik tavrı da dikkate alınarak, konu ile ilgili yaklaşımları, eğilimle ri ve konu çerçevesindeki katılımları sözkonusu edildi ve okuyucuyu, yapıt larının genel niteliği hakkında bilgilendirmek gayretine yönelik bir çaba gösterildi, ayrıca konu ile ilgili kişisel yorumlarım ortaya konuldu.160 Bu araştırmada sözkonusu edilmeye çalışılan şey tam olarak şudur: Piktural elemanlar, 20. yüzyıl pentür sanatında çok yeni uygulama biçimleri bulmuştur ve 20. yüzyıl öncesi sanat ortamına kıyasla çok farkıl bir bakış açısıyla ele alınmaya başlanmıştır. Bu farklılaşma, yeni yüzyılın bir gerekliliği, bir göstergesi olarak doğmuş, köklü değişiklikler kaydedil miş ve zengin bir dil katılımı ile pentür olayına yepyeni bir boyut getiril miştir. Yeni anlatım biçimlerinin bulunduğu bu atılımlar yüzyılında, birta kım karşıt tavırlı sanat olaylarıyla karşılaşıyoruz. Her yeni sanat akımı, her seferinde kendinden bir öncekine bir tepki niteliğinde ve farklı bir perspektifte doğmuş, bu yeni katılımlar ile resim sanatı süpriz gelişmelere sahne olmuştur. Araştırmamızda, sadece tez konusu kapsamına giren akım ve sanatçılara yer verilerek ve en sonunda da kendi sanatımın analizi orta ya konularak bu çalışma gerçekleşmiştir. 161 SUMMARY In this study, a research titled `function of opposite values within the new dimensions which pictorial elements made the art of today gained` was carried out and submitted in three sections. In the first section, as it is necessary for the subject to be entered by starting from pictorial elements and for a subject elucidation to be effected within the direction of such pictorial elements, first pictorial elements were described in a general frame, and giving some prominent examples from the history of art from time to time, these elements' usages were searched. In the second section, after the origin and general perspectives of today's art have been casted an eye over, the current and artists selected at the extent of the thesis were examinde, and various art movements including `colour, form, expression, logic, idea, behaviour and language oppositions` (being created on a picture surface) which form the essence of this study and also art works there of were touched on. The centre of gravity of the second section was consisting of the last researches concerning the Pop Art, and, within the general frame of the subject, the relations and connections of the Pop Art current with the subject were explained. In the third and last section, our own art was analyzed, and its approaches, trends towards and contribution to the subject were treated by taking its philosophical sense into consideration, and an effort was made for informing the reader of the general nature of my works; moreover my personal comments upon the subject were given.162 What is stutlied in this research is exaotly that pictoruıl elemtnts had new application forms within the panture art of the 20th ct'ntury, and ha¥e beett starteti to be consîdered from ao eulire dîfiercnt angle by comparison with the art ermronment before the 2Uth ccntury. Such a differsııtlatîoıt arosss as a necessity, aa indicatîoü ot` ıicw centur^j iadîcal differences were witnessed, and the evont of panturo g.ıinetl j quitı; ne* dîmeıısios with the aid of a rich ianguage, lo ıh'.; century ot vcnture^ durîng which new eıpressîon forms wen; Jîsco^tfred, we are facinşj iome eontrary-mannered art svents, Every new art current has arîsen as a reaetîon to the former öne and in the different perspecfive, and the art of painting has showed sutprise dewelopments on the basîs of snch new ventures. in this study, oaly the currents and arfists refecrîng to the subject of this thesis were treated, and finally an analysis of my art was made.
Collections