Now showing items 261-280 of 2109

    • Tezhip sanatının kullanım alanları 

      Taşkale, Faruk (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Altın ve çeşitli renklerle, stilize edilmiş bitki, hayvan, bulut ve geometrik motiflerle yazma kitapları tuğraları, güzel yazı levha larını, kitap kaplarını, minyatürleri, kubur, kutu gibi eşyaları süs leme sanatına tezhib ...
    • Hat sanatının teknik ve estetik ölçüleri 

      Gündüz, Hüseyin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      126 - 12. ÖZET Hat sanatı, hiç kuşkusuz mimarîyle birlikte Osmanlı Türklerinin en büyük ve en önemli sanatıdır. Başlangıçta bir okuma yazma aracı olan yazı, zamanla gelişmiş ve güzel yazma isteği ile estetik değerler ...
    • Başlangıcından günümüze Türk kadın ressamları 

      Hasbora, Hatice (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Osmanlı döneminde, kendisine toplum içinde bir tanım getirmek isteyen kadın, öncelikle eğitim göreceği İnas Sanayi-i Nefise Mektebi'nin kurulmasındaki katkısı ile, kimliğini vurgulamıştır. 1916 yılında katılmaya ...
    • Espas 

      Kavukçu, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Espas; hem çevresinde, hem içine girebilen, muhakkak surette katı formu saran bir boşluktur. Espası iki kategoriye ayırıyoruz: 1- Sınırlı ve Yapay Espas: Bir nokta ile diğer nokta arası bir yeri var. 2- Sınırsız Espas: ...
    • Hadi Bara`nın sanatsal kişiliği ve yapıtları 

      Üstünipek, Mehmet (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağdaş Türk heykel sanatının kurucularından olan Ali Hadi Bara(1906- 1971), ilk heykel izlenimlerini tahtadan küçük heykeller yontan babasından edinmiş, öğrencilik yıllarında kurduğu arkadaşlıklarla da içindeki sanat coşkusu ...
    • Sanat olarak kristal 

      Haşlakoğlu, Oğuz (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Kristali bir sanat objesi olarak ele alan bu tezde, öncelikle kristalin tanımı kullanım alanları belirtilmiş, tarihsel anlamda yeri ve insanoğlunun kristale l ilgisi gösterilmiştir. 3aha sonra bunu, düşünce ve sanat ...
    • Türkiye`de kongre turizminin ekonomik, sosyal ve kurumsal boyutlarıyla incelenmesi 

      Tosun, Nurcan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      SUMMARY In the scope of our research; sociological foundations of tourism during the sociological transformation periods of urbanization parallel to mass tourism and communication which brings out Congress Tourism, is ...
    • Türk resminde sembol ve kullanımı 

      Sağbaş, Umut Işil (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
    • Espas ve biçim 

      Üner, Özlem (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET I. BİÇİM Biçim elemanları: Nokta, çizgi Biçimi iki kategoride inceliyoruz. 1. Çizgi olarak biçim 2. Ton olarak biçim Klasik-Barok üzerinde biçimsel karşılaştırma Klasik sanatta yapıtlar matematiksel kurallara bağlanmıştır, ...
    • 15-18. yüzyıllarda Türk tezhib sanatında ekol olmuş sanatçıların karşılaştırılması (2 cilt) 

      Üçer Öztürk, Münevver (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Dünya uygar^k tarihinde tezyini sanatlar bakımından en olgun ve seçkin bir seviyeye ulaşmış ulusların başında Türkler gelmektedir. Türkler, Orta Asya'dan başlayarak sürdüregeldikleri kültürlerini Anadolu'da da ...
    • Temsil açısından 1960 sonrası Türk siyasal yaşamının sosyolojik çözümlemesi 

      Kiziloluk, Hakki (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      327 ÖZET Demokrasi siyasal kararların halk tarafından alındığı bir yöne tim biçimidir, ilk defa Antik Çağ'da Yunan kent devletlerinde uygulanmıştır. Halk bir araya gelerek siyasal kararlara doğrudan doğruya katılmıştır. ...
    • Çevre korumaya ekolojik yaklaşım: Dalyan örneği 

      Kayir, Z. Gülser (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      TÜRKÇE ÖZET Çevre sözcüğü bilimcilerin ortaya çıkardığı bir kavram değildir. Herkes kendine göre bir anlam yükleyerek bazen ortam bazen de doğa demektedir. Çevre kelimesi ortam sözcüğüne karşılık olarak kullanılmaktadır ...
    • Frankfurt okulunun sanat anlayışı: Sanat-toplum bağıntısı açısından bir araştırma 

      Dellaloğlu, Besim Fatih (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bu çalışma, Frankfurt Okulu'nun düşünsel üretimiyle sanat-toplum ilişkisinin çakıştığı alanı kendisine malzeme olarak alır. Bunun iki nedeni vardır: Birincisi, Frankfurt Okulu'nun düşünce bütünlüğünün en ...
    • Hattat Hamid Aytaç hayatı ve eserleri 

      Mohamed Ali, Ömer (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Büyük Hattat Hamid Aytaç 1891' de dünyaya geldi, asıl adı şeyh Musa Azmi'dir. Onun Azmi imazasıyla birçok yazısı vardır. Fakat otuz yaşlarında iken `Hamid` adını kullanmış ve bu adla yazmaya devam ettiği ...
    • Türkiye`de dar gelirlilerin konut sorunu ve toplu konut uygulamaları 

      Bahçivan, Harun (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ÖZET Bütün ülkelerde, konut fiyatlarındaki artış ve gelirlerdeki durgunluk, özellikle dar gelirli için, konut sahibi olmayı güç leştirmektedir. Gelişmiş ülkeler bu sorunu toplu konut uygu lamaları aracılığıyla çözümleme ...
    • Yirminci yüzyılda Avant-garde tiyatronun oyunculuk tekniği 

      Tönel, Adnan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      95 ÖZET İnsanı düş kırıklığına uğratan Yirminci Yüzyılda tiyatro saklı odaaklanndaki bireyleri tek tek ısıtmaya, bunu yaparken kendini de yeni bir sermayeye dayana rak, yeni anlatım olanakları aramaya ve bunları korkusuzca ...
    • İkinci Meşrutiyet ortamında Osmanlı Ressamlar Cemiyeti Osmanlı Ressamlar Cemiyeti gazetesi 

      Güler, Abdullah Sinan (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkçe Özet İkinci Meşrutiyet'in ilanından sonra yeniden yürürlüğe konulan Teşkilat-ı Esasiye Kanunu'nda yapılan değişiklikler ve konuyla ilgili yeni kurallar ve yasalar, kişilerin bir amaç etrafında örgütlenmesinin ...
    • Süleymaniye Kütüphanesi`ndeki Fatih devri ciltleri 

      İşmen, Habib (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      IV ÖZET Cilt sanatı; dünyada, özellikle de Türklerde oldukça eski bir geçmişe sahiptir. Bu konuyla ilgili bazı kavram ve terimleri, malzeme ve yapım yöntemlerini sistematik bir biçimde ele alırken; insan, toplum, kültür ...
    • Dilbilimsel model, Claude Levi-Straus ve yapısalcılık 

      Işik, İsmet Emre (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      XX. yüzyılın başında Ferdinand de. Saussure'ün ortaya attığı düşünceler dilbilimin çehresini değiştirmekle kalmamış sosyal bilimlerin diğer alanlarını da etkilemiştir. Dil ile söz'ü birbirinden ayıran Saussure, ...
    • Türk resim sanatında asker ressamların öncülük rolü 

      Özdemir, Hüseyin (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Batı'daki resim sorununun, zemininin ve anlayış gelişiminin bilincine ılmadan cabalar harcandığı ve dolaylı olarak olması gerekli bir gözlem eminin geçirildiği acıktır. Sanatçılarımızın 19. yy*da geçirdiği ilk lem ...