Beyin temelli fen öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına, eleştirel düşünmelerine ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap verebilecek beyin temelli öğrenme yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış Fen ve Teknoloji programının geliştirmesi, uygulanması ve etkililiğinin sınanarak sonuçlarının ortaya konmasını sağlamaktır. Bu amaçla 5. sınıf Fen ve Teknoloji dersi programından seçilen `Işık ve Ses` ünitesi üstün zekâlı öğrencilerin ihtiyaçları dikkate alınarak beyin temelli öğrenme yaklaşımına göre ünite programı oluşturulmuştur.Çalışma, 5. Sınıfa devam eden 12'si deney, 12'si kontrol olmak üzere 24 üstün zekâlı öğrenci ile üstün zekâlı ve yetenekli çocuklara eğitim veren Beyazıt Ford Otosan İlköğretim Okulunda yapılmıştır. Deney grubundaki öğrencilere `Işık ve Ses` ünitesi boyunca kendileri için geliştirilmiş olan Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış program araştırmacı tarafından uygulanırken, kontrol grubundaki öğrenciler mevcut öğretmenleriyle ve müdahale edilmeyen öğretim yöntemiyle derslerini işlemeye devam etmişlerdir. Araştırma kapsamında verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Başarı Testi, Cornell Eleştirel Düşünme Ölçeği, Torrance Yaratıcı Düşünme Testi ve Fen Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Bahsi geçen testler deney ve kontrol grubu öğrencilerine öntest ve sontest olarak verilmiştir. Toplanan verilere uygun istatistikî analiz teknikleri uygulanarak araştırma sonuçları elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilere yönelik hazırlanan ve deney grubuna uygulanan Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış programının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin başarı, eleştirel ve yaratıcı düşünme düzeylerini ve derse yönelik tutumlarını anlamlı derecede arttırdığı gözlenmiştir. The purpose of this study is to developes apply and test the effectiveness of a differentiated science curriculum based on brain based learning approach that meets the academic and intellectual needs of gifted students. Because of this aim, a Science unit called 'Light and Sound'' was differentiated based on brain based learning approach to compose original units for 5th grade gifted and talented children.The study was conducted with 5th grade students a total number of 24 students, 12 of them were in the study group and 12 of them were in the control group. The participants were 5th grade students of Beyazıt Ford Otosan Primary School which aims to educate gifted students. While the differentiated unit was being taught to the study group by the researcher, whereas at the same time the control group studied over the same unit with classroom teacher without any intervention. Cornell Critical Thinking Test, Torrance Creative Thinking Test Verbal Form, Science Atitute Scale and Science Achievement Test which is developed by the researcher were used in order to derive the needed data. All test were administered as pre-test and post-test. Research results were obtained with an appropriate statistical analysis of data. The results of the study revealed that the differentiated Science program, designed for the gifted students, increased the science achievment, criticall thinking, creative thinking and science attitude of the participants.
Collections