Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında beyin ile ilgili yapılan araştırmalar eğitim konusunda bir çığır açmıştır. Özellikle gelişen teknoloji ile beynin yapısı daha iyi anlaşılmış ve öğrenmeyi öğrenme gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı; beyin temelli öğrenme modeliyle hazırlanan öğretim aktivitelerinin ilkokul öğrencilerinin matematik başarısına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, ön test-son test ve kalıcılık testi kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bir ilkokula devam eden, deney ve kontrol grubunda yer alan toplam 91 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu doğrultuda katılımcıların 46 kişi deney grubunda bulunurken 45 kişi ise kontrol grubunda yer almıştır. Araştırma için matematik öğretim programında bulunan doğal sayılar ünitesi seçilmiş ve etkinlikler ona göre hazırlanmıştır. Deney grubuna doğal sayılarla ilgili konular beyin temelli öğrenme yaklaşımı ile sunulmuştur. Kontrol grubuna ise milli eğitim programının uygulamasına devam edilmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` ve yine araştırmacı tarafından geliştirilen `Dördüncü Sınıf Doğal Sayılar Konusuna Yönelik Matematik Başarı Testi` aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, İlişkisiz örneklemler için T testi, İlişkisiz Örneklemler İçin Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), İlişkili Örneklemler için Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Kovaryans (ANCOVA) analizi ve Basit Regresyon Analizi teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre; dördüncü sınıf öğrencilerin matematik başarısı ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına yönelik deney grubu lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda beyin temelli öğrenme yaklaşımına dayalı olarak hazırlanan aktivitelerinin öğrencilerin başarıları üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu söylenebilir. Research on the brain in today's world has opened a new chapter in education. Especially with the developing technology, the structure of the brain has been understood better and it has become necessary to learn to learn. The purpose of this study is to investigate the effects of teaching activities prepared with brain based learning model on mathematics success of primary school students. In the study, pre-test-post-test and permanence test half – experimental design with control group was used. The participants of the experiment consist of total 91 fourth-grade primary school students continuing education in Esenyurt İstanbul, and also taking part in experimental and control groups 46 participants were in the experimental group while 45 were in the control group. For the study, it was selected the unit of natural numbers in the mathematics curriculum and the activities were prepared according to that. The subjects about natural numbers were presented to the experimental group through the brain based model. As for the control group, the national teaching program was continued to be applied. Data were collected by using `Personal Information Form` prepared by the researcher and Mathematics Achievement Test About the Subject of Natural Numbers in the Fourth Grade also developed by the researcher. To analyze data, it was used T test for unrelated samples; One Way Variance Analysis (ANOVA) for unrelated samples; One Way Variance Analysis (ANOVA), Covariance's Analysis (ANCOVA) and Simple Regression Analysis for related samples. According to the findings of the research, a significant difference has been found in favor of the experimental group regarding mathematics achievement of the fourth grade students and persistence of knowledge they have learned. Therefore, it can be said that the activities prepared according to the brain- based learning approach have positive influence on students' achievement.
Collections