Argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin yedincı sınıf öğrencilerinin bilim sözde-bilim ayrımı farkındalığının geliştirilmesi üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsellik algılarının bilim sözde-bilim ayrımı tartışması bağlamında hazırlanmış Argümantasyon Tabanlı Öğrenme (ATÖ) etkinlikleri yoluyla geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde, İstanbul ili Esenyurt ilçesinde bir ortaokulda öğrenim gören ve Bilim Uygulamaları dersini alan 24 yedinci sınıf öğrencisi beş hafta süresince katılmıştır. Öğrencilerin bilim sözde-bilim ayrımına yönelik görüş ve ifadelerini tespit etmek amacıyla örneklem içerisinden seçilen 10 öğrenci ile araştırmacı tarafından düzenlenen ön ve son görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca beş hafta boyunca işlenen dersler video kaydına alınarak danışman öğretmen eşliğinde izlenmiş, video kayıtları ve görüşmeler nitel metotlarla analiz edilmiştir. Söz konusu bağlam kapsamında hazırlanan etkinlikler (i)kozmik bilim, (ii)refleksoloji, (iii)astroloji, (iv)numeroloji ve (v)biyoenerji üzerine kurgulanmıştır. Hazırlanan etkinlikler sunum ve videolar ile işlenmiş ve katılımcılarla birlikte örnek vakalar üzerinde argümantasyon süreci gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler sırasında öğrencilerin sınıf içi ve grup içi tartışma sürecinde bilim ve sözde-bilim ayrımı kapsamında argümanlar oluşturarak bilimsellik ve sözde-bilimsellik ölçütleri geliştirmeleri amaçlanmıştır. Ayrıca gerçekleştirilen etkinlikler süresince öğrenciler tarafından oluşturulan argümanların kalitesinin de artması beklenmiştir. Araştırma sonucunda argümantasyon ile öğrencilerin bilim sözde-bilim ayrımına yönelik bilgilerinin ve tartışma becerilerinin arttığı gözlenmiştir. In this research, it is aimed to find out effectiveness of argumentation based learning activities prepared in the context of science on 7th grade students understanding of science pseudo-science distinction. 24 seventh grade students studying in Esenyurt, İstanbul participated to this research within 5 weeks in the second semester of 2014-2015. Pre and post semi-constructed interviews conducted on randomly selected ten students to determine students' perceptions and the ideas about demarcation. Also, the lessons were recorded and watched and analyzed using qualitative coding techniques. The activities included (I)cosmic science, (ii)reflexology, (iii)astrology, (iv)numerology, (v)bio-energy. Those activites are supported by a number of videos and presentations, by doing so, argumentation process is carried out. The other goal is that students are enabled to come up with suggestions about the distinction of science and pseudo-science (demarcation) during the class and group discussions. In addition, an increase in the quality of ideas that are suggested by students are expected. As a result of reseach, it is observed that the abilities of students in discussions and the knowledges about the distinction of science pseudo-science increased. In addition quality of students' argumentations were improved.
Collections