Aile işlevlerinin üstün yetenekli olan ve olmayan çocukların sosyal becerileri ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada aile işlevlerinin üstün yetenekli olan ve olmayan çocuklarınsosyal becerileriyle ilişkisi incelenmiştir. Araştırma üstün yetenekli olan ve olmayan144 öğrencinin ebeveynine uygulanmıştır. Ebeveynlere 2015-2016 eğitim yılıİstanbul ilindeki BİLSEM ve üstün yetenekli çocuklara eğitim veren kurumlararacılığıyla ulaşılmıştır. Araştırmaya ilişkin verilerin toplanabilmesi amacıyla; annebabalarave çocuğa yönelik bilgileri içeren `Kişisel Bilgi Soru listesi`, çocuklarınsosyal becerilerini ölçmek amacıyla `Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği`;çocukların aile işlevlerini ölçmek amacıyla da `Aile Değerlendirme Ölçeği`kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for SocialSciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerindeğerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemler olarak sayı, yüzde, ortalama,standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerinkarşılaştırılmasında t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sürekli değişkenleri arasındapearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, üstün yetenekli olanve olmayan çocukların aile işlevleri ile sosyal becerileri arasında ilişki olmadığıgörülmüştür. Ayrıca üstün yetenekli olan ve olmayan çocukların aile işlevleri ileüstün olma durumları arasında fark bulunurken sosyal beceri düzeyleri ile üstün olmadurumları arasında önemli düzeyde bir fark görülmemiştir. In this study the relationship between of family function and gifted and nongifted children‟s social skills will be examined. The research is applied to 144parents whose children are either gifted or non gifted. The contact with these familiesprousded by BĠLSEM in 2015-2016 academic year in Ġstanbul and other institutionsaducating both gifted and non gifted student. In order to collect data related toresearch; `Personal Information Questions list` which involves information aboutparents and the children is used, `Social Skills Evaluation Scale ` is used fort hepurpose of assessing children‟s social skills, to assess family functions on children`Family Assessment Scale` is used. Acquired data are is analyzed by SPSS(Statistical Package for Social Sciences) and Windows 22.0 program. Ġn evaluatingthese data, number, percentage, average, standard deviation are used. T-test isimplemented for the comparison of quantitative continuous data between twoindependent groups. Pearson correlation analysis is utilized for continuous variables.A result of this research, it is acknowledged that there is no connection betweenfamily functions of gifted and non gifted students and their social competence.Furthermore, it is concluded that althogh there is a relationship between gifted andnon gifted students family functions and their giftedness, there is not a significantrelation between their social competence and being giftedness.
Collections