TEZLER: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 739
-
Belçika`da orta öğretim düzeyinde Coğrafya eğitimi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Coğrafya Bilimi teknolojik gelişmelerin hızla sürdürülmesiyle önemini daha da arttırmıştır. Teknolojik imkânların hızla insan hayatını kolaylaştırması ve insan-çevre ilişkisinde önemli bir faktör haline gelmesi coğrafya ... -
Toward intercultural teacher education: A case study of pre-service English Language Teachers
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, Türkiye'de İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan 10 İngilizce öğretmen adayının kültürlerarası iletişime dair görüşlerini inceleyen nicel öğeye sahip nitel bir vaka çalışmasıdır. Kültürlerarası Eğitim dersi, ... -
Perspectives and practices of teacher educators and students of English language teaching post-graduate programs within the mediation theory
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın başlangıç noktası, Türkiye bağlamında yetersiz olan İngiliz Dili Eğitimi bölümü lisansüstü programların inceleyen, ve öğretmen eğiticilerinin ve öğrencilerin Feuerstein'ın aracılık teorisinin oniki ... -
Öğretmen görüşlerine göre ilkokul ve ortaokul müdürlerinin yönetimde başvurdukları güç türleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmen Görüşlerine Göre İlkokul ve Ortaokul Müdürlerinin Yönetimde Başvurdukları Güç TürleriBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine göre ilkokul ve ortaokul müdürlerinin, yönetimde kullandıkları güç türlerini ... -
The effects of explicit film-based instruction on English as a foreign language teacher trainees` interpretation of implied meanings
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, iletişimsel yeterliliğin bileşenlerinden biri olan edimbilim becerilerinin `ima yollu ifadeler` boyutunda Türkiye'deki İngilizce öğretmeni adaylarının ne derece yetkin olduklarını ortaya çıkarmak ... -
Popüler kültür metinlerinin ana dili eğitiminde kullanımı
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersiyle popüler kültür metinlerini ilişkilendirmektir. Bu amaçla da bir model önerilmiştir ve bu modele uygun bir ders programı hazırlanmıştır. Popüler kültür metinlerinin, ... -
İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde münazara tekniğinin ders başarısı ve eleştirel düşünmeye etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde münazara tekniğinin ders başarısı ve eleştirel düşünmeye etkisini belirlemektir. Araştırma deneysel bir araştırma olup araştırmada ön test-son test kontrol ... -
İlkokul 3. sınıf öğrencilerin hayat bilgisi programında yer alan kişisel nitelikleri kazanma düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde kazandırılmak istenen kişisel niteliklerin kazanılma düzeylerinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak ... -
60-72 aylık çocukların duygusal becerilerinin annelerinin empatik eğilimleri ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 60-72 aylık çocukların duygusal becerilerinin, annelerinin empatik eğilimi, anne-baba-çocuk iletişimi (empati ve sözsüz), anne baba yaşı, anne baba eğitim durumu, ailenin aylık gelir düzeyi, annenin iş durumu, ... -
Zeki geri dönüt sistemli öğrenme nesnelerinin başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yapay zekâ teknikleri ile oluşturulmuş zeki geri dönüt sisteminin öğrenme nesnelerine entegre edilerek, başarı, kalıcılık ve motivasyon üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma modeli olarak ... -
An examination of pre-service elt teachers` sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge as constituents of teacher identity construction
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi İngiliz dili eğitimi anabilim dalında yürütülen bu çalışma hizmet öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil öğretmeni kimliğini ortaya çıkaran unsurlar olarak öz-yeterlilik, duygusal zekâ ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların (60-72 ay) çevreye yönelik tutumlarına çevre eğitim programının etkisi (Çanakkale il örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-26)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönem çocuklarının (60-72 Aylık) çevreye yönelik tutumlarını saptamak ve hazırlanan Çevre Eğitim Programıyla çocukların çevreye yönelik tutumlarında bir değişim olup olmadığı saptamaktır. ... -
Sivil toplum kuruluşu çalışanlarının empatik beceri ve tükenmişlik düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu tez çalışması sivil toplum kuruluşlarında gönüllü ya da ücretli çalışan bireylerinempatik becerileri ve tükenmişlik düzeylerinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.Sivil toplum kuruluşları, afet, tükenmişlik ve ... -
An evaluation of 2nd grade English language teaching program in primary school: Tokat case
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 2013 yılında uygulamaya giren 2.sınıf İngilizce öğretim programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları hakkında İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini`İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim ... -
English language teachers` perceptions of common mistakes regarding teacher personality and teaching styles
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-15)Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin karakterleri ve öğretim yöntemleri ile ilgili olarak yaptıkları yaygın hatalara dair algılarını incelemektir. Öğretmen karakterinin öğretim sürecine etkisini ve öğretmenlerin ... -
Sosyal-duygusal öğrenme programlarının sosyal duygusal öğrenme becerilerinin gelişimine, akademik başarı ve sınıf iklimi algısına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal-duygusal beceriler diğer insanlarla olan iletişimimizi kolaylaştırması bakımından insan hayatında önemli bir yere sahiptir. Araştırmalar, sosyal-duygusal öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik çabaların öğrencilerin ... -
Okul iklimi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; öğretmen performans değerlendirme sürecinde kullanılması gereken kriterleri öğretmen, okul yöneticisi ve öğrenci görüşleri ile belirleyip, okul ikliminin öğretmen performansı üzerindeki etkisinin ... -
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde fiilimsilerin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı dil bilmenin zorunluluk haline geldiği günümüzde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sayısında hızla artış gözlenmektedir. Bu çerçevede yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla açılan kurumlar ve hazırlanan ... -
Scratch programlama dili eğitimine yönelik bir mobil uygulamanın geliştirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin programlama mantığını daha iyianlamaları ve programlama becerilerinin geliştirilmesi için Scratch programlama dilineyönelik bir mobil uygulaması geliştirmektir.Mobil uygulama ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin yöneticilerinde algıladıkları öğretimsel liderlik davranışı ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada okul öncesi yöneticilerinin öğretimsel liderlik rollerinin öğretmenler tarafından nasıl algılandığının belirlenmesi ve bu algılarının örgüte bağlılıkları ile olan ilişkisinin ortaya konulması amaçlanmıştır. ...