An evaluation of 2nd grade English language teaching program in primary school: Tokat case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 2013 yılında uygulamaya giren 2.sınıf İngilizce öğretim programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları hakkında İngilizce öğretmenlerinin görüşlerini`İlkokul 2. Sınıf İngilizce Öğretim Programının Değerlendirilmesi: Tokat Örneklemi` tez başlığı altında araştırmayı amaçlamıştır.Çalışma Tokat ilinde devlet okullarında görev yapan 101 İngilizce öğretmeni ile 2016-2017 eğitim-öğretim yılı içerisinde gerçekleştirilmiştir. Geçerlik ve güvenirliğin sağlanması ve araştırma sonuçlarının desteklenmesi amacıyla hem nicel hem de nitel veriye yer verilmiştir. Bu kapsamda İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretim programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak için ilgili literatür ve çalışmalara dayanılarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan `Öğretmen Program Değerlendirme Anketi` kullanılmış ve Tokat ilinde hale hazırda 2.sınıflara İngilizce öğretimi yapan 10 İngilizce öğretmeni ile röportaj yapılmıştır.T-test, ANOVA ve betimsel istatistik analizlerini içeren nicel veriler SPSS 22 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Öte yandan nitel veriler kodlama yapılarak içerik çözümleme tekniği ile analiz edilmiştir.Çalışmanın sonuçlarına göre İngilizce öğretmenlerinin öğretim programının genel özellikler, içerik, hedefler ve değerlendirme boyutları hakkındaki görüşleri kısmen olumludur ancak programın eksiklikleri olduğu ve bu eksikliklerin programı kullanan paydaşların görüşleri göz önüne alınarak gözden geçirilmesi ve tamamlanması gerektiği belirtilmiştir. This research study aims to analyse the active English language teachers' opinions on 2nd grade ELTP in primary state schools launched in 2013 focusing on its general characters, content, objectives and assessment aspects under the title of `An Evaluation of 2nd Grade English Language Teaching Program of Primary Schools: Tokat Case`.The study was conducted in Tokat province to 101 active English language teachers in 2nd grade primary state schools in academic term 2016-2017. In order to maintain validity and reliability and support the findings of the research study, mix method was used through `Teachers' Program Evaluation Questionnaire` which is formed by the researcher herself based on the relevant literature to reveal participant teachers' opinions on general characters, content, objectives and assessment aspects of the last ELTP launched in 2013 and semi-structured interviews with 10 active English language teachers in 2nd grade primary state schools in Tokat.The quantitative data was analysed by using SPSS 22 including one-way analysis of variance (ANOVA)and T-test. Additionally, open-coding technique was applied to analyse the qualitative data.According to the findings of the study, participant teachers' opinions are relatively positive on general characters, content, objectives and assessment aspects of the program; however, they believe that the program has some deficiencies to be revised and supplemented by taking the opinions of all users of the program into consideration.caktır
Collections