Okul öncesi dönemdeki çocukların (60-72 ay) çevreye yönelik tutumlarına çevre eğitim programının etkisi (Çanakkale il örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönem çocuklarının (60-72 Aylık) çevreye yönelik tutumlarını saptamak ve hazırlanan Çevre Eğitim Programıyla çocukların çevreye yönelik tutumlarında bir değişim olup olmadığı saptamaktır.Araştırmanın çalışma grubunu; Çanakkale ilinin Merkez ilçesinde Hüseyin Akif Terzioğlu Anaokuluna devam eden 60-72 aylık 25 deney, 25 kontrol grubunda olmak üzere 50 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu ve `Çocuklar İçin Çevresel Tutum Ölçeği (Children'sEnvironmental Attitudes Scale)` kullanılmıştır.Çocukların çevreye yönelik tutumlarını olumlu etkilemek için araştırmacı tarafından hazırlanan Çevre Eğitim Programının etkisini belirleyebilmek için ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde SPSS 17.0 paket programından yararlanılmıştır. Çevre Eğitim Programının çocukların çevreye yönelik tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla non-parametrik Mann Whitney-U Testi, Kruskal Wallis-H Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir.Çevre Eğitim Programının uygulanmasından sonra deney ve kontrol grubundaki çocukların `Çocuklar İçin Çevresel Tutum Ölçeği (Children'sEnvironmental Attitudes Scale)`nden aldıkları puanlar arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Ayrıca araştırmada çocukların çevreye yönelik tutumlarının; cinsiyet, anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi, anne yaş, baba yaş değişkenlerine göre farklılaşmadığı (p>0.05), okul öncesi kurumuna devam edip etmeme değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılara, eğitimcilere, anne-babalara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi, Çevreye Yönelik Tutum, Çevre Eğitim Programı The purpose of that study is to determine the attitudes of 60-72 months old children's attitute environment and to determine prepared with an environmental education program whether children's environmental attitudes can differ or not.The study group was made up of 50 children 25 of them is in the experiement group and 25 of them is in the control group attending Hüeyin Akif Terzioğlu Anaokulu located in Merkez, Çanakkale. As data collection tool, personal information form and Children's Environmental Attitudes Scale were used.The effects on preparing of an environmental education program which focuses on improving children's environmental attitudes, an experimental research model based study with pre test and last test was used. In the process of analysis of the data, SPSS17.0 program was used. In order to determine the effect of environmental education program on children environmental attitudes non-parametric Mann Whitney-U test, Kruskal Wallis –H test and Wilcoxon Marked Row Test were used. Significance level of all the results were accepted as p< 0,05.After the Environmental Education Program, between the scores which are taken from the Children's Environmental Attitudes Scale by the experiement group and control group, there is deep difference for the benefit of experiement group (p<0.05). Also it had been arrived to the conclusion that children's environmental attitudes do not differ as a result of the variable gender, the variable education level of their parents and the variable age of their parents (p>0.05), but as a result of the variable going on with preschool (p<0.05).According to the findings some suggestions was presented to educator, researcher and parents.Key words:, Preschool, Environmental Attitude, Environmental Education Programme.
Collections