An examination of pre-service elt teachers` sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge as constituents of teacher identity construction
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çanakkale Onsekiz Mart üniversitesi İngiliz dili eğitimi anabilim dalında yürütülen bu çalışma hizmet öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil öğretmeni kimliğini ortaya çıkaran unsurlar olarak öz-yeterlilik, duygusal zekâ ve öğretmenlik bilgisini araştırmıştır.Çalışma veri toplama için karışık metot desenini kullanmıştır. Çalışma boylamsal olduğundan veri toplama süresi 5 akademik yarıyıl sürmüştür. Çalışmaya 207 öğretmen adayı katılmıştır.Nicel veri Türkiye bağlamına uyarlanmış öğretmen öz-yeterlilik ölçeği, duygusal zekâ envanteri ve Cambridge öğretmenlik bilgisi testleri ile toplanmıştır. Nitel veri ise yarı yapılandırılmış mülakat ile toplanmıştır. Ardışık açıklamalı karma metot desenini kullanarak, veri öncelikle nitel olarak analiz edilmiş ve sonrasında nicel veriyi destekleyen ve bulguları açıklamada kullanılmak üzere nitel veriler kullanılmıştır. Öğrencilerin başarı durumları ise her birinin şahsi not dökümleri ile ölçülmüştür. Bulgular, alan derslerini almadan, mikro-öğretim denemeleri yapmadan, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerini tamamlamandan önce öğretmen adaylarının öz-yeterlilik, duygusal zekâ ve öğretmenlik bilgisi seviyelerinin düşük olduğunu göstermiştir.Alan dersleri, mikro-öğretimler, okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri tamamlandıktan sonra öğrencilerin öz-yeterlilik duygusal zekâ ve öğretmenlik bilgisi seviyelerinin yükseldiği görülmüştür. Çalışmanın genel bulguları öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmen adaylarının öğretmen kimliklerinin oluşumunda öz-yeterliliklerinin, duygusal zekalarının ve öğretmenlik bilgilerinin gelişiminde büyük etkisi olduğunu göstermiştir. Bu tez, Türkiye'de belli bir İngilizce Öğretmenliği bölümündeki yabancı dil öğretmeni adaylarını kimlik gelişimine ait bulguları sunmaktadır. Yabancı dil öğretmenliği kimliğini destekleyen öz-yeterlilik, duygusal zekâ ve öğretmenlik bilgisi kavramlarının Türkiye'de ve diğer ülkelerde daha geniş bağlamda ele alınması diğer bölümlere ve müfredat programcılarına fayda sağlayacağı düşünülmektedir. This dissertation investigated pre-service ELT teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence (EQ) and teacher knowledge in search of constituents of teacher identity in Çanakkale Onsekiz Mart University English Teacher Education Department in Turkey.The study implemented mixed method design for data collection. The study was longitudinal in nature, data collection took five semesters. A total of 207 students participated in the study. The study collected the quantitative data through Turkish version of the Teachers' Sense of Efficacy Scale (TTSES), Bar- On (1997) emotional intelligence inventory, Cambridge teacher knowledge tests and the qualitative data through semi-structured interviews. Following a sequential explanatory mixed methods approach, data were first analysed quantitatively and relevant evidence was sought in the qualitative data to explain the findings. Students' achievements were measured by marks for individual courses in their transcripts.The data revealed that before taking the field courses, performing micro teachings, completing the school experience and teaching practice courses pre-service teachers' English language teachers sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge was lower.The findings suggested that the pre-service teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge was developmental in nature. After completing the teaching practice Pre-service ELT teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge levels grew higher. Overall findings indicated that teaching experience had an important impact on pre-service teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge in teacher identity shaping.This dissertation presents the findings regarding the changes in pre-service ELT teachers' sense of self-efficacy, emotional intelligence and teacher knowledge in shaping of foreign language teacher identity in a particular English Teacher Education Department in Turkey. It is assumed that other departments and language curriculum designers can benefit by modifying and adapting the findings of the study and implement the sense of self-efficacy and emotional intelligence in the practicum courses in a wider context in Turkey and other countries.
Collections