English language teachers` perceptions of common mistakes regarding teacher personality and teaching styles
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenlerinin karakterleri ve öğretim yöntemleri ile ilgili olarak yaptıkları yaygın hatalara dair algılarını incelemektir. Öğretmen karakterinin öğretim sürecine etkisini ve öğretmenlerin karakter farklılığından dolayı belli öğretim yöntemlerine olan eğilimlerini incelemek için, İngilizce öğretmenlerinin yaygın yaptıkları hataları araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, öğretmenlerin kişilik özelliklerinin, dil öğretimini ve farklı öğretim yöntemleri kullanmalarını nasıl etkilediğini de incelemektedir.Bu betimsel çalışmada, nicel araştırma metodolojisi uygulanmıştır. Literatür ve uzmanlar eşliğinde, araştırma sorularını incelemek için bir anket tasarlanmıştır. Anket 175 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Anketteki maddelerin iç tutarlılığının analizinin sonucunda, yüksek Cronbach Alpha güvenilirlik testi değerleri ortaya çıkmıştır. Anket, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversitelerde çalışan öğretmenlere uygulanmıştır. Katılımcılar tarafından doldurulan anketler vasıtasıyla toplanan veriler SPSS 20 kullanılarak; Tanımlayıcı İstatistik, Cronbach Alfa güvenilirliği, parametrik olmayan Kruskal-Wallis ve Mann-Whitney U-testi yardımıyla analiz edilmiştir.Betimleyici istatistiklerin bulguları, İngilizce öğretmenlerinin, öğretmen kişilik özellikleri ve öğretim yöntemleri ile ilgili olarak sık yaptıkları hataları göstermektedir. Parametrik olmayan testler ise, öğretmenlerin çalıştığı okul türü-cinsiyet-deneyim ile öğretmen kişilik-öğretim yöntemleri ile ilgili öğretmen hataları arasında anlamlı bir fark olduğunu göstermiştir. Yukarda bahsedilen her bir etmen, bu çalışmada ayrıntılı olarak incelenmiş ve tartışılmıştır.Bu çalışmanın sonunda, öğretmenlerin bilişsel, sosyal ve kişiler arası beceriler konusunda bilinçlenmelerine yardımcı olmak ve yanlış davranışları mümkün olduğunca ortadan kaldırmak için, İngilizce öğretmenlerinin kişilik özelliklerine ve öğretim yöntemlerine ilişkin hatalar incelenmiştir. Çalışma, öğretmenlerin öğretiminin verimliliğini ve öğretmen-öğrenci arasındaki etkileşimi artırmak için bazı pratik tavsiyelerle sona ermektedir. Son olarak ise, araştırmacılara sahada daha kapsamlı bir çalışma yapmaları için bazı öneriler sunulmuştur. The purpose of the current study is to examine language teachers' perceptions about common mistakes regarding their personality and teaching styles. It aims to search common mistakes made by language teachers to find out the effects of teacher personality to teaching process and their tendency to certain teaching styles based on different personality types of teachers. It searches how personal traits of teachers affect language teaching and using different teaching styles.In this descriptive study, quantitative research methodology has been applied. In the light of the literature and the experts in the field, a questionnaire was designed in order to search research questions. The survey was administered to 175 English language teachers. The researcher analyzed the internal consistency of the items in the questionnaire and got high Cronbach Alpha reliability test values. The questionnaire was administered to teachers working at primary schools, secondary schools, high schools and universities. Data collected via the questionnaires completed by the participants were analyzed with the help of Descriptive Statistics, Cronbach Alpha Reliability, Non-parametric Kruskal-Wallis Test and Non-parametric Mann-Whitney U-Test by using SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences). The findings of descriptive statistics presented the common mistakes regarding teacher personality traits and teaching styles made by language teachers. Non-parametric tests indicated that there is a significant difference between teachers' workplace/gender/teaching experience and teacher mistakes regarding teacher personality and teaching styles. Each factor mentioned above was analyzed and discussed in detail in this study.At the end of this study, common mistakes regarding personality traits of English language teachers and their teaching styles were examined to help teachers have awareness of cognitive, social and interpersonal skills and eliminate mistakes and misbehaviours as much as possible. The study ends with some practical implications for teachers to enhance efficiency of teaching and interaction between teacher and student. Finally, suggestions for further research have been presented to help researchers to carry out more comprehensive study in the field.
Collections