Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde fiilimsilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil bilmenin zorunluluk haline geldiği günümüzde Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sayısında hızla artış gözlenmektedir. Bu çerçevede yabancı dil olarak Türkçe öğretmek amacıyla açılan kurumlar ve hazırlanan ders kitaplarının sayısı da artmıştır. Türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği bu kurumlarda gerek öğretmenlerin gerek yeni bir dil öğrenen yabancı öğrencilerin güçlüklerle karşılaştıkları dil bilgisi konularından birisi de fiilimsilerdir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimine katkı sağlamak amacıyla hazırlanan bu tez çalışmasında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında fiilimsilerin (sıfat-fiil, zarf-fiil, isim-fiil) öğretimi; Gazi Üniversitesi Türkçe Öğrenim, Araştırma ve Uygulama Merkezi (TÖMER)'nde yabancılara Türkçe öğretilirken kullanılan `Yabancılar İçin Türkçe (B2 Orta Düzey)` ve `Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi (B2-C1 Düzeyi)` ders kitapları temel alınarak incelenmiştir. Fiilimsilerin öğretiminde kullanılan dil bilgisi kitabındaki örneklerin, uygulamaların ve ders kitabındaki metinlerin dil öğretme amacına yönelik uygunlukları değerlendirilmiştir. As it becomes a necessity to speak foreign language today, rapidly increasing number of people are learning Turkish as a foreign language. Together with this increase the number of institutes and textbooks prepared for teaching Turkish as a foreign language has also increased. In this institutions where Turkish is taught as a foreign language, one of the subjects which causes difficulty both for teachers and foreign students trying to learn a new language is verbals. In this thesis study prepared for contributing to Turkish learning as a foreign language, teaching verbals under the scope of teaching Turkish to foreigners (verbal adjective, verbal adverb, verbal noun) by taking `Yabancılar İçin Türkçe (B2 Orta Düzey)` ve `Yabancılar İçin Türkçe Dil Bilgisi (B2-C1 Düzeyi)` (Turkish for foreigners - B2 medium level and Turkish grammer for foreigners - B2-C1 level) text books that are used in Gazi University Turkish Learning, Research and Application Center (TOMER) which are used for teaching Turkish to foreigners, into consideration. The compatibility of the examples and applications in grammer book and texts in textbook (used for teaching verbals) with language teaching purpose was evaluated.
Collections