İlkokul 3. sınıf öğrencilerin hayat bilgisi programında yer alan kişisel nitelikleri kazanma düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı 3. sınıf Hayat Bilgisi dersinde kazandırılmak istenen kişisel niteliklerin kazanılma düzeylerinin incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Araştırma genel tarama modelinde bir çalışma olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan ilkokulların 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen programda kazandırılmak istenen 15 kişisel niteliği ölçen `Hayat Bilgisi Kişisel Nitelikler Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler bir ders saati içinde, okulun diğer derslerini etkilemeyecek biçimde, sınıf öğretmenleri gözetiminde araştırmacı tarafından toplanmıştır. Araştırma, toplam 475 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Verilerin analizi için SPSS-22 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi ve ANOVA tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin `Cinsiyet` değişkenine göre kişisel nitelikleri kazanma düzeyleri incelendiğinde kız öğrencilerin lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. `Sınıf mevcudu` değişkenine göre kişisel nitelikleri kazanma düzeyleri incelendiğinde, genellikle sınıf mevcudu 31'den fazla olan sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin lehine anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. `Okul türü` değişkenine göre kişisel nitelikleri kazanma düzeyleri incelendiğinde okul türü devlet olan öğrencilerin lehine anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. `Aile ekonomik durumu` değişkenine göre kişisel nitelikleri kazanma düzeyleri incelendiğinde yalnızca bir tane kişisel nitelikte anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Diğer kişisel nitelikleri kazanma düzeylerinde aile ekonomik durumu etkili bir değişken değildir. Araştırma sonucunda diğer araştırmalar için önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: İlkokul, hayat bilgisi, kişisel nitelikler. General aim of this study is to evaluate and research the levels of acquiring personal qualifications in life studies lesson for 3rd graders. The population of research consists of the 3rd grade students in Çanakkale. The researcher developed a `Personal Qualifications Scale for Life Study` that is used to evaluate fifteen personal qualifications. This scale was used as the data collection tool by the researcher. The researcher collected data in a lesson time duration under the observation of class teachers. The data collection process didn't affect the other lessons in school. The research was conducted on 475 students.For the analysis of the research SPSS-22 (Staistical Package for the Social Sciences) program was used. The researcher made use of the techniques as frequency, percentage, independent t-test and ANOVA for the data analysis.According to research findings, when the levels of acquiring personal qualifications were investigated as the `gender varience`, meaningful difference was found on behalf of female students. According to `class size varience`, meaningful difference was found on behalf of the students studying in the classes sized over 31 students. As to ` school type varience`, it was noted down that there is meaningful difference for the good of the students attending public schools. When it comes to `family economic condition varience`, there was meaningful difference in only one of the personal qualities. On the other personal qualification achievements `family economic condition` is not an effective varience. At the end of the research suggestions for other researches were put forward.Keywords: Primary education, life studies, personal qualifications.
Collections