Now showing items 235810-235829 of 639622

    • Grafik tasarımda fon ve arka plan malzemesi olarak soyut fotoğraf ve uygulamaları 

      Albayrak, Muhammed Emin (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-28)
      Bu çalışmanın birinci bölümünde grafik tasarım ürünlerinde görsel algı çerçevesinde, 20. yy.'ın ortalarında Almanya'da ortaya çıkan `Gestalt` prensipleri tüm bileşenleriyle ele alınmıştır. Görsel sanatların çoğunda ...
    • Grafik tasarımda fotoğraf ve göstergebilim 

      Arli, Erhan (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Fotoğrafın 1826 yılında keşfedilmesi o dönemde olağanüstü bir buluş olarak nitelendirilmiştir. Bu tarihten itibaren gözün o an gördüğü ve bir süre sonra belleğimizden uçup giden görüntü bir duyarkat üzerine sabitlenmiştir. ...
    • Grafik tasarımda fotoğraf ve tipografi 

      Kizildemir, Duygu (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu tez çalışmasının amacı grafik tasarıma etki eden en önemli iki elemanın yani fotoğraf ve tipografinin geçmişten günümüze kadar süren tarihsel serüvenini aktarmaktır.Tezin ilk bölümünde grafik tasarımın tanımından, tarihi ...
    • Grafik tasarımda fotoğrafın önemi 

      Küçükkalfa, Esma Nazli (YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde ön plana çıkan ve hızla gelişmekte olan reklam olgusu, Toplumu mesaj iletmekte, olumlu veya olumsuz etkilemektedir. Bu sebepten dolayı reklam sektörü çok kazandıran bir endüstri dalı haline gelmiştir. Bu kadar ...
    • Grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ile görseller arasındaki ilişki ve sanat eğitimindeki yeri 

      Yücebaş, Çinla (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      ünümüz bir iletişim ve bilgilenme çağıdır. Kalabalık şehir merkezlerindeyoğun iş tempolarında çalışan bireylerin etrafı yüzlerce görsel mesaj ve grafiktasarım ürünü ile sarılmıştır: Amblem ve logolar, ilanlar, afişler, ...
    • Grafik tasarımda görsel bütünlük oluşturmada tipografi ve görseller arasındaki ilişki 

      Ünsal, Mustafa (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüz bir iletişim ve enformasyon çağıdır. Kalabalık şehir merkezlerinde yoğun is tempolarında çalışan bireylerin etrafı yüzlerce görsel mesaj ve grafik tasarım ürünü ile sarılmıştır: Amblem ve logolar, ilanlar, afisler, ...
    • Grafik tasarımda görsel dil eleştirisi bağlamında evrensellik algısı 

      Aslan, Mert (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      Grafik tasarım ticari, kültürel ve akademik faaliyetlere konu olan kapsamlı bir disiplin olarak bilinmektedir. Grafik tasarım aynı zamanda günümüzde evrensel bir görsel iletişim aracı olarak kabul edilmektedir. Ancak ...
    • Grafik tasarımda görsel kültür ve görme biçimleri 

      Güzel, Cengiz (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İnsan algısının tarihsel süreç içerisinde ortaya koyduğu bölgesel, ulusal gelişim ile büyüyen kültür, beraberinde değişik görme biçimleri yaratmıştır. Aslında herşey ateşi kullanmak veya yazıyı keşfetmek ile başlamadı. ...
    • Grafik tasarımda görsel okuma dili 

      Eken, Sinem (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yüzyıllar boyunca hızla yükselen bir değer haline gelen görseller dünyasında görselin kullandığı dili anlamak, düşünmek ve üretebilmek giderek önem kazanmakta; bu durum görsel okuma dilinin ne denli önemli olduğunu ...
    • Grafik tasarımda görsel okuryazarlık açısından piktogramların incelenmesi 

      Aktaş, Serkan (GİRESUN ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-12)
      Günümüz dünyasında grafik tasarım hayatın her alanına girer. Bireyi, toplumu bilgilendirme, yönlendirme amacıyla birçok farklı alanda kullanılır. Oluşturulan bu tasarım ürünlerinde izleyiciye verilmek istenen mesajı etkin ...
    • Grafik tasarımda görsel öğeler ve tipoğrafik elemanlar arasındaki denge 

      Bulduk, Neslihan (HALİÇ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Tasarım tarihi incelendiğinde yaklaşık 6000 yıl önce işaret ve semboller yardımıyla anlaşmaya çalışan ilk insanların günümüz alfabesinin temellerini attıklarını söyleyebiliriz.Tarihsel gelişim boyunca bu iletişim sistemi ...
    • Grafik tasarımda görünmeyen çoğunluk: Beyaz alanlar 

      Kiliçkaya, Eren Evin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      YÜKSEK L SANS TEZ ÖZÜGRAF K TASARIMDA GÖRÜNMEYEN ÇOĞUNLUK: BEYAZ ALANLAREren Evin KılıçkayaGrafik Anasanat DalıAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mart 2007Danışman: Doç. Gonca lbeyi DEM RSayfa tasarımı üzerinde ...
    • Grafik tasarımda illüstrasyon ve resim sanatı ilişkisi açısından sessiz resimli kitapların incelenmesi 

      Elbir, İnci (HALİÇ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-19)
      Bu çalışmada, sessiz resimli kitap türü, grafik tasarımda illüstrasyon ve resim sanatının tarihsel, biçimsel ve içeriksel olarak ilişkisi çerçevesinde incelenmiştir. Bu inceleme içerisinde sessiz resimli kitapların temel ...
    • Grafik tasarımda illüstrasyonun afiş tasarımı üzerinden incelenmesi 

      Gedik, Melek Burçin (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Afiş tasarımlarında illüstrasyon kullanımı, mesajı etkin biçimde iletmekte uygulanan yaratıcı ve özgün yollardan biridir. Grafik tasarımda, afişin ve illüstrasyonun iletişim gücü oldukça etkin bir rol oynar. Afişte ...
    • Grafik tasarımda kullanılan görsel göstergelerin incelenmesi: İKSV İstanbul müzik festivali afiş örnekleri 

      Erdoğan, İlke Can (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-09)
      Bu çalışmada İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından düzenlenen `Uluslararası İstanbul Festivali` ve sonrasında `İKSV Müzik Festivali` ismini alan etkinliğin, 1973 senesinden günümüze kadar olan afişleri arasından ...
    • Grafik tasarımda kurumsal kimliğin iç mimariye yansıması 

      Çiftçi, Engin (HALİÇ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Her geçen gün dünyada şirket ve kurumların sayıları artmakta ve birbirleriyle olan rekabetleri kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu rekabet ortamında kendini farklılaştırarak kurumsal anlamda öne çıkan firmalar ve markalar ...
    • Grafik tasarımda logo ve amblemin sektörlere göre renk algısı 

      İşikli, Sinem (HALİÇ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Yapılan bu çalışmanın amacı; logo, amblem ve renk kavramlarının açıklanması, sektörlerin kullanmakta oldukları ve grafik tasarımda meydana getirilen logo veya amblemlerinin renklerine göre algılanması, yorumlanması ve ...
    • Grafik tasarımda mesaj analizi ve görsel öğelerin düzenlenişi 

      Bati, Ali (MARMARA ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Grafik Tasarımda Mesaj Analizi Ve Görsel Öğelerin DüzenlenişiÖzetGrafik tasarımda ve diğer disiplinlerde, görsel öğelerle oluşturulmuşkompozisyonlar, tıpkı yazılı bir metin gibi anlatımları sonucu bir yargıda, önermedebulunurlar. ...
    • Grafik tasarımda postmodern illüstrasyon 

      Boydak, Betül (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-13)
      Tarihsel olarak postmodern dönemin ne zaman başladığı net olarakbilinmemekle birlikte, postmodern kavramının ilk olarak 1960‟lı yıllarda edebiyatalanında kullanılmaya başlandığı bilinmektedir. 1960‟lı yıllardan günümüze ...
    • Grafik tasarımda renk kullanımları 

      Çiçek, Göktuğ (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-18)
      Günümüzde küreselleşme ile birlikte karşılaştığımız marka ve sektörlerin sayısı da artış göstermektedir. Markaların ve sektörlerin sayısal artışı ile kuruluşların görsel kimliklerine önem vermeleri gereklilik oluşturmuştur. ...