Grafik tasarımda kurumsal kimliğin iç mimariye yansıması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Her geçen gün dünyada şirket ve kurumların sayıları artmakta ve birbirleriyle olan rekabetleri kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu rekabet ortamında kendini farklılaştırarak kurumsal anlamda öne çıkan firmalar ve markalar tüketiciler ve çalışanların tercih sebebi olmaktadır. Bu amaçla, farklılaşmada en önemli unsurlardan biri olan kurumsal kimlik ve iç mimari ilişkisini ve bunu oluşturma aşamasında yapılması gerekenler iki bölüm halinde açıklanmıştır;1. Grafik tasarımda kurumsal kimlik oluşumu,2. İç mimariye yansımaları ve,Son olarak da çeşitli örneklerle anlatılmaya çalışılmaktadır. Every passing day, the number of companies and corporations in the world keep growing and they inevitably compete with one another. The firms and brands which emphasize their own difference promote their image better and consequently, they are preferred by consumers and employees. For this reason, the focus of this study is the relation between the corporate identity and interior decoration, which is one of the most important factors in order to make the desired difference. What needs to be done in this respect is explained in two chapters.1. Forming a corporate identity with graphic design.2. This identity?s refection in interior decoration and its examples.Keywords: Corporate identity, interior decoration, graphic design.
Collections