Now showing items 235830-235849 of 639622

    • Grafik tasarımda subliminal yöntemler 

      Önel, Vedat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rekabet ortamının günden güne artması ile birlikte alternatifler arasında en iyi kararı almada önemli rol oynayan pazarlama stratejileri tüketicinin dikkat, ilgi ve duygusal yönelimlerini tek başına anlayamaz hale gelmiş ...
    • Grafik tasarımda subliminal yöntemler 

      Önel, Vedat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rekabet ortamının günden güne artması ile birlikte alternatifler arasında en iyi kararı almada önemli rol oynayan pazarlama stratejileri tüketicinin dikkat, ilgi ve duygusal yönelimlerini tek başına anlayamaz hale gelmiş ...
    • Grafik tasarımda subliminal yöntemler 

      Önel, Vedat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rekabet ortamının günden güne artması ile birlikte alternatifler arasında en iyi kararı almada önemli rol oynayan pazarlama stratejileri tüketicinin dikkat, ilgi ve duygusal yönelimlerini tek başına anlayamaz hale gelmiş ...
    • Grafik tasarımda subliminal yöntemler 

      Önel, Vedat (ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Rekabet ortamının günden güne artması ile birlikte alternatifler arasında en iyi kararı almada önemli rol oynayan pazarlama stratejileri tüketicinin dikkat, ilgi ve duygusal yönelimlerini tek başına anlayamaz hale gelmiş ...
    • Grafik tasarımda sürecin önemi ve süreç temelli alternatif uygulamalar 

      Ari, Sevgi (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-03-21)
      Bu tez, sonuç odaklı düşünce yüzünden ıskalanan süreç temelli düşünceye dikkati çekmek ve bu farkındalık biçimini çağdaş Türk Grafik Tasarımı'nın hizmetine sunmak amacıyla kaleme alınmıştır. Sonuç odaklı düşüncenin ...
    • Grafik tasarımda tipografik hiyerarşi 

      Öz, Saffet (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-04-16)
      Tipografi, yazılı bir bilginin görsel biçim almasıdır. Harf, sözcük ve metin ile bir sayfa üzerinde yapılan görsel ve işlevsel düzenlemeleri içermektedir. Bu araştırmanın amacı grafik tasarımda süreçlerinde tipografik ...
    • Grafik tasarımda tipografinin sesi, sesin tipografisi 

      Keleşoğlu, Bengisu (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Söylenen sözün kağıt ya da ekran üzerindeki izi olan yazı, sadece bilgiyi saklamak içindeğil, aynı zamanda verilmek istenilen mesajı daha net bir biçimde aktarmak içintasarımcı tarafından biçimlendirilebilmektedir. Belirli ...
    • Grafik tasarımda tipografinin yeri ve önemi 

      Akbaşak, Burcu (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Eski çağlardan bu yana gelişimini sürdüren yazı, tipografi sanatının ortaya çıkmasıyla grafik tasarım alanında önemli bir yere sahip olmuştur. Günümüz görsel iletişim alanın en önemli organlarından biri olan bilgisayar ile ...
    • Grafik tasarımda toplumsal olgu ve estetik kaygıların tasarım sürecine etkileri 

      Kildiran, Tuba (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-19)
      Bu çalışmanın amacı, toplumsal olgu ve estetik kaygıların grafik tasarımda tasarımsürecine etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde çalışma üç bölümdetamamlanmıştır. Birinci bölüm, giriştir. İkinci bölümde grafik ...
    • Grafik Tasarımda Toplumsal Olgu ve Estetik Kaygıların Tasarım Sürecine Etkileri 

      Topcu, Ekin Su (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)
      Grafik tasarım, teknolojinin gelişmesi ve pazarlama sektörünün artışa geçmesiyle birlikte günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiş bulunmaktadır. Bununla birlikte özgün ve yaratıcı tasarımlara, tasarımda farklı anlayışlara ...
    • Grafik tasarımda üç boyut algısı (Üç boyutlu yöntem uygulamaları) 

      Timur, Sibel (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-01-24)
      20. yüzyıl ile birlikte toplumsal yapıyı hızla etkileyen kültürel ve teknolojik gelişim ve artan üretimler grafik tasarım alanını da değişen toplumsal algıya ayak uydurmak zorunda bırakmıştır. Aktarılacak mesajı en etkin ...
    • Grafik tasarımda üç boyutlu modelleme: Reklam ve tanıtım görsellerinde kullanımı 

      Polat, Emir (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-11-25)
      21. yüzyılın gelişen teknolojisi, grafik tasarım alanını kaçınılmaz bir değişim içerisine sokmuştur ve bu değişim hızlı bir şekilde devam etmektedir. Bilgisayarın üretilip geliştirilmesi ve insan yaşamının en önemli ...
    • Grafik tasarımda yapısal öğelerin algısı ile sosyo demografik değişkenler arasındaki ilişki Selçuk Üniversitesi örneği 

      Arikan, Abdulgani (SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Eğitimden reklâmcılığa kadar çok geniş alanda varlık gösteren grafik tasarım bir başka ifade ile görsel iletişim tasarımı olgusu, sanatsal alandan iletişim alanına kadar farklı disiplinleri içinde barındırmaktadır. Temel ...
    • Grafik tasarımda yaratıcı metodlar sorunsalı 

      Kurtulmuş Erel, Esen (MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019-12-05)
      Kişisel yaratıcılık, yenilikçilik, sosyal ve kültürel değişimin yanı sıra politik gelişme ve ekonomik ilerlemeye katkıda bulunur. Yaratıcı bir insan yenilikçi, problem çözücü, girişimci, sanatçı, tasarımcı ve daha birçok ...
    • Grafik tasarımda yaratıcılık olgusu ve yaratıcılığı etkileyen faktörlerin incelenmesi 

      Sipahioğlu, Onur (İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020)
      Yaratıcılık için, insanın sahip olduğu özellikler arasında hem biyolojik hem de psikolojik olarak incelenip açıklanmaya çalışılan kavramların arasında yer aldığı söylenebilir. Birçok alanda kendine yer bulmuş bu kavram, ...
    • Grafik tasarımda yazı ve imgenin görsel etkileşimi 

      Kirişcan, Bekir (AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      ?Grafik Tasarımda Yazı ve İmgenin Görsel Etkileşimi? konulu bu tez dört bölümde incelenmiştir. ?Görsel İletişim ve Grafik Tasarım? başlıklı birinci bölümde; görsel iletişimin tanımı yapılmış, tarihsel gelişimi içinde; yazı ...
    • Grafik tasarımda yeni bir alan: Bilgilendirme tasarımı ve bir uygulama 

      Güler, Tuğcan (DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bilgi, tarih boyunca onu elinde tutanlara güç vermiştir. Bir zamanlar yalnızca seçkinlerin sahip olduğu kısıtlı ve erişilmez bir olguyken, günümüzde teknolojik gelişmelerle bütün kitlelere kolaylıkla ulaşmaktadır. Ancak ...
    • Grafik tasarımda yeni bir anlam üretme ortamı olarak artırılmış gerçeklik 

      Çankirili, Çağan (ANADOLU ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-10-07)
      Grafik tasarım her zaman teknoloji ile yakın ilişki içerisinde olmuştur. Fırçalar ve boyalarla başlayan bu ilişki zamanla gelişerek matbaa ve kağıda, sinema ile hareketli görüntülere, sonra da bilgisayar ortamı ile etkileşimli ...
    • Grafik tasarımda yeni nesil font tasarımları üzerine inceleme; deneysel bir font tasarımı 

      Yildiz, Münire (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-08-06)
      Font tasarımının gelişim sürecinin temeli yazı ve tipografinin tarihsel sürecine dayanmaktadır. Yazının kil tabletlerle başlayan macerası matbaanın bulunuşuyla hareket kazanmıştır. Gutenberg, Texture yazı karakteriyle ...
    • Grafik tasarımda ızgara sistemleri ve sayfa düzeni 

      İnce, Aziz (SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ/Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-07-28)
      Grafik tasarımın üretim araç ve süreçlerinden sayfa düzenine, ölçülebilir kriter ve kurallara uygun, hızlı ve özgün tasarım önerileri getiren ızgara sistemleri, eskiden olduğu gibi günümüz bilgisayar çağında da öncülük ...