Grafik tasarımda mesaj analizi ve görsel öğelerin düzenlenişi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik Tasarımda Mesaj Analizi Ve Görsel Öğelerin DüzenlenişiÖzetGrafik tasarımda ve diğer disiplinlerde, görsel öğelerle oluşturulmuşkompozisyonlar, tıpkı yazılı bir metin gibi anlatımları sonucu bir yargıda, önermedebulunurlar. Görsel öğelerin fonksiyonları bir cümledeki öğelerin fonksiyonlarınabenzetilebilir. Bu öğeler hem bireysel olarak, hem de birbirleri ile bulunduklarıkonum ve anlamsal ilişki sonucu bir yargı bildirebilir.Tasarımın öğelerinin ve prensiplerinin kullanım şekli, mesajın iletilmesi süreciniönemli bir şekilde etkiler. Sürecin ilk aşaması olan dikkat alanına girme ve seçilmeile tanımlanan algılama, bu öğelerin düzenleniş şekline bağlıdır. Anlamlandırma isekonu edilen tasarım öğelerinin hem bireysel olarak hem de birbirleri arasındakonumlandırılışlarına göre üretilen tanımlarla son bulacak bir gözlem süreciyleilgilidir.Bu tez, televizyon, gazete, dergi, internet, vb. her türlü görsel medya aracılığıylailetilen mesajlarda kodlanmış görsel öğeleri, bunların düzenlenişini ve izleyicialgısıyla nasıl etkileştiğini inceleyecektir. Message Analysis and Syntax of Graphic DesignSummaryIn graphic design and other disciplines, the compositions formed by visualelements, may claim a certain argument or put forward a proposition just like thewritten texts would do. The function of the visual elements within a certaincomposition is alike to the elements, function in the sentence syntax. Theseelements may indicate a certain claim individually or as a result of their positionand relation within the structure.The usage of the design elements and design principles effect the message'stransmittance process. Perception which is referred to be the first stage of theprocess and defined as entering to attention space and making alert issignificantly related to the design of these elements. Making sense is associatedwith the observation process which is ended by the established definitions derivedfrom the individual positions of the design elements or their positioning regardingthe whole structure.This study aims to explore the coded visual elements within the visual messages,transmitted through visual medium like tv, journals, magazines, internet, theprinciples of their design and the interaction of these visual elements with theaudience perception.
Collections