Türkiye ve Hollanda`daki İngilizce öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye ve Hollanda'daki İngilizce Öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma yeterliği açısından karşılaştırılmasının amaçlandığı bu araştırmada, karma model tercih edilmiştir. 2013-2014 eğitim öğretim yılında iki ülkede seçilen üniversitelerin İngilizce öğretmenliği lisans programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ve ders veren öğretim elemanları araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Doküman analizi yöntemiyle programların içeriği incelendikten sonra, öğretmen adaylarına uygulanan anket ve hem öğretim elemanları hem son sınıf öğrencileriyle yapılan görüşmeler ile araştırma kapsamında ihtiyaç duyulan veriler toplanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemi ve Nvivo 10 nitel veri analizi programı; nicel veriler ise SPSS 21 programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuç olarak, iki ülkede uygulanan İngilizce Öğretmenliği programları arasında benzerlik ve farklılıklar bulunduğu ve Türkiye'deki öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgisi yeterliklerine ilişkin görüşleri `ders planlama bilgisi`, `öğrenenler hakkında bilgi`, `öğretim yöntem ve teknikleri bilgisi` ve `değerlendirme bilgisi` açısından Hollanda'daki öğretmen adaylarına göre genel olarak daha olumluyken; `İngilizce bilgisi` içerisinde yer alan dil becerileri açısından Hollanda'daki öğretmen adaylarının kendilerini daha yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca, katılımcıların programların içeriği ve öğrenme-öğretme sürecine ilişkin değerlendirmeleri doğrultusunda karşılaşılan sorunlar belirlenmiş ve programların geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur. Aiming at comparing the English Teacher Education Programs (ETEPs) in Turkey and the Netherlands, this study was designed as mixed methods research. Study group consisted of preservice teachers and instructors in the English Teacher Education Department of the two universities-Gazi University in Turkey and Windesheim University of Applied Sciences in the Netherlands-in 2013-2014 academic year. After analyzing the content of the two curriculum, a questionnaire was applied to the preservice english teachers in all grades; and then fourth year students and instructors were interviewed in order to collect the necessary information. Qualitative data of the study were analyzed using descriptive analysis method and Nvivo 10 for Windows; while the quantitative data were analyzed with SPSS 21 for Mac. Results showed that there were similarities and differences between the two programs. Compared to the Netherlands, opinions of the preservice English teachers in Turkey were found to be more positive in terms of `knowledge of lesson planning`, `knowledge of learners`, `knowledge of teaching methods and techniques` and `knowledge of assessment`. However, Dutch preservice teachers of English were found to be feeling more competent in terms of English language skills. Moreover, based on the participants' evaluations of the learning and teaching process of their curriculum, encountered problems were specified and suggestions were defined for development of the ETEPs.
Collections