İlköğretim ve yatılı ilköğretim bölge okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarına ilişkin görüşleri: Çankırı ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim ve yatılı ilköğretim bölge okulları I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2009-2010 öğretim yılında Çankırı il merkezindeki yedi ilköğretim okulunda görevli 15 sınıf öğretmeni ve Çankırı'daki yedi YİBO'da görevli 15 sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 30 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmış, her sınıf düzeyini okutan 3'er öğretmen çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Araştırma verileri, 30 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Görüşme formuyla elde edilen veriler, içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Öğretmen görüşleri kategoriler altında sınıflandırılarak sunulmuştur.Araştırma sonucunda aşağıdaki bulgular elde edilmiştir:?Her iki okul türünde görevli sınıf öğretmenleri ilköğretimde program değişikliğini gerekli bulmuşlar ve bu konuda benzer görüş belirtmişlerdir.?Öğrenci merkezli olması, öğretmenin rehber rolünde olması, yapılandırmacı yaklaşımı esas alması, günlük yaşamla bağlantılı etkinliklerle derslerin zenginleştirilmesi öğretmenler tarafından programın güçlü yönleri olarak gösterilmiştir.?Öğretmenler programın zayıf yönleri olarak, ders kitaplarında bilgi eksikliği olduğunu, bu nedenle kaynak kitaplara ihtiyaç duyduklarını; değerlendirme formlarının fazla olduğunu ve zaman aldığını, kırtasiyecilik oluşturduğunu ve maddi külfet getirdiğini, programda yer alan ölçme değerlendirme anlayışı ile mevcut sınav sisteminin uyuşmadığını belirtmişlerdir.?Her iki okul türünde görevli öğretmenlerin çoğunluğu, 2005 öğretim programını uygulamayı tercih edeceklerini söylemiş ve genel olarak programdan memnun olduklarını belirtmişlerdir.?Eğitim ortamlarına ilişkin merkez ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler sınıf mevcutlarının kalabalık olduğunu söylerken; YİBO öğretmenleri tam tersine öğrenci sayılarının çok ideal olduğunu, ancak yatılı öğrencilerin materyal, araç gereç temini konusunda sıkıntı yaşadıklarını belirtmişlerdir.?Merkez ilköğretim okulları ve YİBO'larda görevli sınıf öğretmenleri, programın uygulanması sürecinde yönetici desteğini yetersiz bulduklarını; velilerin ilgisizliği ve programı tanımamaları nedeniyle uygulamada güçlükler yaşandığını vurgulamışlardır. YİBO'larda görevli öğretmenler, velilerle ilgili daha fazla olumsuz görüş belirtmişlerdir.?Öğretmenler uygulamada yaşanan sorunların çözümü için; velilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin öğretim programı hakkında bilgilendirilmesi, okullarda eğitim ortamlarının düzenlenmesi, hizmet içi eğitimlerin akademisyenler veya uzmanlar tarafından verilmesi yönünde önerilerde bulunmuşlardır. This research has been made to define the views of class teachers working in primary schools and boarding primary district schools on the primary school curriculum. In this research, a qualitative research model has been used. The study group of the research consists of 30 teachers, 15 of them serving in 7 primary schools in central Çankırı and 15 of them serving in 7 boarding primary district school in Çankırı in 2009-2010 educational years. In this research, purposeful sampling method has been used and 3 teachers for each class level are included in this work group. The research data has been collected through semi-structured interviews with 30 class teachers. The data gathered by interview forms is analyzed through content analysis. The teachers? views are presented as classified under categories.The following findings are gained by the research:?The class teachers serving in each school type found the change in the curriculum necessary and had the similar ideas about the subject.?That the curriculum is student-centered, the teacher has the role of a guide, the curriculum is based on constructivist approach, the lessons are enriched through authentic tasks are all defined as the strengths of the curriculum.?The weakness of the curriculum according to the teachers are that there is a lack of information in the course books, so they need resource books additionally, there are lots of evaluation forms and they take long time, so there is too much red-tape and it brings financial problems, the evaluation method doesn?t overlap with that of the existing examination system.?Most of the teachers serving in each school type pointed out that they would prefer to practise the 2005 curriculum and they were satisfied with the curriculum.?Unlike the teachers serving in central primary schools that claim classes are very crowded; those serving in boarding primary district schools claim the number of the students is ideal but boarding students have difficulty in finding materials and tools.?Class teachers serving in central primary schools and boarding primary district schools emphasized that they found director support unsatisfactory during the practice of the curriculum, there are some difficulties in practice due to the lack of parents? interest and having no information about the curriculum. Teachers serving in boarding primary district schools had much more negative opinions about parents.?Teachers, to solve the problems experienced during practice, support that the parents, teachers and directors should be informed about the curriculum, the educational environments in schools should be rearranged; in-service training courses should be given by academicians or experts.
Collections