Search
Now showing items 1-10 of 50
Çankırı yâran (yâren) sohbetleri ve simav yâren toplantılarında icrâ edilen eserlerin makam-usûl-tavır açısından mukayeseli incelenmesi
(2020-02-14)
Anadolu'nun birçok yerinde eski dönemlerden kalma halk eğlenceleri vardır. Çok farklı adlarla bilinen bu eğlencelerin kökeni incelendiğinde Orta Asya coğrafyasına kadar uzandığı söylenebilir. Bu eğlencelerin ilk ...
Türk halk müziğinde bas bağlamanın tarihi,yapısı ve icrası
(2019-12-20)
Bu çalışmada; Bas bağlamanın tarihi, yapısı ve icrası bakımından bilgiler ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bas bağlamanın yetmişli yıllarla birlikte Türk Halk Müziği geleneği içerisinde kendine yer bulmaya başladığı, ...
Kanun`un mandal düzeneğinin Türk mûsikîsi perde anlayışına uyarlanabilirliği
(2019-11-01)
Yazılı kaynaklara göre 12. yüzyıldan itibaren Türk Mûsikîsi icrâsında kullanıldığı bilinen Kanun, günümüze kadar çeşitli yapısal değişiklikler geçirmiştir. Bu değişiklerden en önemlisi 19. yüzyılın sonlarına doğru kullanılmaya ...
On yedinci yüzyıldan günümüze Türk müziğindeki kadın bestekarlara ait eserlerin tespiti ve tahlili
(2018-09-22)
Tespit edilen bulgular doğrultusunda ilk defa on yedinci yüzyıl itibariyle Türk Müzik tarihinde Reftar Kalfa ile bestekar olarak yer almaya başlayan kadın bestekarlar geçen beş yüzyıllık süre içerisinde birçok önemli saz ...
Ali Ufki ve Kantemiroğlu mûsikî yazmalarında bulunan ortak eserlerin karşılaştırmalı çeviri yazımı ve incelenmesi
(2019-03-13)
Araştırmada Türk Müziğinin başlıca nota yazımı ve repertuvar arşivi denemelerinden olan Ali Ufkî Bey'e (1610-1675) ait Mecmû'a-i Sâz-ü Söz ve Kantemiroğlu'na (1673-1723) ait Kitâb-ı İlm'il Mûsikî alâ ...
Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi`nin Segâh Ayîn-i Şerîfi`nin elde bulunan beş önemli nüshasının karşılaştırılarak incelenmesi
(2020-06-30)
`Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi'nin Segâh Âyîn-i Şerîfi'nin Elde Bulunan Beş Önemli Nüshasının Karşılaştırılarak İncelenmesi` adlı çalışmada, sözü geçen eserin Câzim Efendi-Râif Dede nüshası, Neyzen Dede Emîn ...
Neyzen Dede Emîn Efendi`nin Hamparsum notasıyla yazdığı âyîn defterindeki peşrev son peşrev ve son yürüklerin günümüz notasına çevirisi
(2019-06-28)
Çalışmada, Neyzen Dede Emîn Efendi'nin Hamparsum notası ile yazdığı Âyîn defteri ele alınmış, bu defterde yer alan Peşrev, Son Peşrev ve Son Yürükler Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine çevrilerek yeniden yazılmıştır. Çeviri ...
Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay` ın keman icralarının tahlili
(2020-07-04)
20. yüzyıl Türk müzik tarihinde hem bestekârlığı hem de keman icracılığı bakımından önemli bir yeri olan Haydar Tatlıyay (1890-1963) ve Sadi Işılay (1899-1969), icra tavırları ile kendilerinden sonraki keman icracılarını ...
Akustik ölçüm teknikleri kullanılarak üretilen ud ses tablasının titreşim özelliklerinin kontrolü üzerine yeni bir yöntem önerisi
(2018-08-06)
Çalgı yapımcılığının temel amacı istenilen nitelikte ses elde edilebilen çalgılar üretmektir. Burada ana problem bu sesin elde edilmesi için kullanılacak malzemenin hangi yöntemle seçileceği ve işleneceğidir. Ağaç gibi, ...
Hatîbzâde Osmân Efendi`nin Rast Kâr-ı Nâtık`ının incelemesi
(2019-06-29)
Bu çalışmada, Türk mûsikîsinin XVIII. yüzyılda yaşamış önemli bestecilerinden Hatîbzâde Osmân Efendi'nin Rast makâmında bestelediği 15 makâm ve 16 usûlü ihtiva eden Kâr-ı Nâtık formundaki eseri, güfte ve beste özellikleri ...