Search
Now showing items 1-10 of 21
On yedinci yüzyıldan günümüze Türk müziğindeki kadın bestekarlara ait eserlerin tespiti ve tahlili
(2018-09-22)
Tespit edilen bulgular doğrultusunda ilk defa on yedinci yüzyıl itibariyle Türk Müzik tarihinde Reftar Kalfa ile bestekar olarak yer almaya başlayan kadın bestekarlar geçen beş yüzyıllık süre içerisinde birçok önemli saz ...
Ali Ufki ve Kantemiroğlu mûsikî yazmalarında bulunan ortak eserlerin karşılaştırmalı çeviri yazımı ve incelenmesi
(2019-03-13)
Araştırmada Türk Müziğinin başlıca nota yazımı ve repertuvar arşivi denemelerinden olan Ali Ufkî Bey'e (1610-1675) ait Mecmû'a-i Sâz-ü Söz ve Kantemiroğlu'na (1673-1723) ait Kitâb-ı İlm'il Mûsikî alâ ...
Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi`nin Segâh Ayîn-i Şerîfi`nin elde bulunan beş önemli nüshasının karşılaştırılarak incelenmesi
(2020-06-30)
`Buhûrîzâde Mustafâ Itrî Efendi'nin Segâh Âyîn-i Şerîfi'nin Elde Bulunan Beş Önemli Nüshasının Karşılaştırılarak İncelenmesi` adlı çalışmada, sözü geçen eserin Câzim Efendi-Râif Dede nüshası, Neyzen Dede Emîn ...
Neyzen Dede Emîn Efendi`nin Hamparsum notasıyla yazdığı âyîn defterindeki peşrev son peşrev ve son yürüklerin günümüz notasına çevirisi
(2019-06-28)
Çalışmada, Neyzen Dede Emîn Efendi'nin Hamparsum notası ile yazdığı Âyîn defteri ele alınmış, bu defterde yer alan Peşrev, Son Peşrev ve Son Yürükler Arel-Ezgi-Uzdilek Sistemine çevrilerek yeniden yazılmıştır. Çeviri ...
Haydar Tatlıyay ve Sadi Işılay` ın keman icralarının tahlili
(2020-07-04)
20. yüzyıl Türk müzik tarihinde hem bestekârlığı hem de keman icracılığı bakımından önemli bir yeri olan Haydar Tatlıyay (1890-1963) ve Sadi Işılay (1899-1969), icra tavırları ile kendilerinden sonraki keman icracılarını ...
Klarnet icrâcısı Mustafa Çalar`ın icrâlarının tahlîli ve Türk müziği klarnet eğitiminde kullanımına yönelik bir çalışma
(2018-08-06)
Türkiye'de klarnet icrâcılığı 19. yüzyılın başlarından itibaren varlığını sürdürmektedir. Türk Müziği'nde kullanım süreci ise; Klarnet İbrahim Efendi ile başlayıp, radyonun etkin olduğu dönemde popüler bir icrâcı ...
Türk müziği viyolonsel icrâcılığında Mes`ud Cemil
(2019-06-19)
20. yüzyıl Türk müziğinde gerek müzisyen kimliği ve gerekse saz icrâcılığı açısından dönemin en seçkin sanatçılarından birisi olan Mes'ud Cemil (1902-1963), Tanbûrî Cemil Bey'den sonraki en önemli Türk müziği ...
Klasik Türk mûsikîsi ses icrâcılığının tarihsel seyri
(2020-10-08)
Klasik Türk Mûsikîsi ses icrâcılığının tarihsel seyrinin araştırıldığı bu çalışma, konu ile ilgili bulunan verileri tasnif etmek, dönemsel bakış açılarını tespit etmek, odak noktalarını dikkate alarak neden-sonuç ilişkilerini ...
Kantemiroğlu Edvârı`ndaki usûllerin incelenmesi
(2018-12-11)
Bu çalışmada XVII. yüzyılın mûsikîşinaslarından Kantemiroğlu'nun Edvâr'ında adı geçen 27 tane usûlün tespiti ve analizi yapılmış, edvârda tarifi bulunmayan 12 tane usûlden bazılarının tariflerine, tarifi verilen ...
Vecihe Daryal`in kanun taksimlerinin tahlili
(2019-01-18)
Vecihe Daryal, Kânuni Ömer Efendi, Kânuni Hacı Arif Bey ve Âmâ Nâzım Bey'den sonra gelen, XX. yüzyıl Klâsik Türk mûsikîsi kânun icrâsında ekol olarak kabul edilen ve kendisinden sonra gelen icrâcılara yol gösteren ...