2011 yılı 8. sınıf tımss fen bilimleri sorularının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: MEB tarafından hazırlanan fen bilimleri müfredatının uygulandığı öğrenciler ulusal düzeyde LGS ve uluslararası düzeyde TIMSS sınavlarına girmektedir. Öğrenciler ulusal düzeyde yapılan sınavlarda başarı sağlasa da uluslararası düzeyde yapılan sınavlarda ülkemiz başarısız olmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin TIMSS 2011 sınavına, Türkiye'nin sınavdaki başarısına, sınavdaki sorularla müfredat programı kazanımları arasındaki uyuma ve başarı düzeyini artırmaya yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Ortaokul Fen Bilimleri Öğretim Programı kazanımları ve TIMSS 2011 8. Sınıf Fen Bilimleri soru kazanımlarının arasındaki benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi amacıyla veri toplama yöntemi olarak doküman incelemesi ve görüşme kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Doküman İnceleme Matrisi ve yarı yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Çalışma grubu olarak ölçüt örnekleme yöntemi ile 11 fen bilimleri öğretmeni seçilmiştir. Görüşme 11 fen bilimleri öğretmeni arasından seçilen 5 fen bilimleri öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen dokümanlar dokuman analizi ile ve görüşmelerden elde edilen veriler ise içerik analizi ile analiz edilmiştir.Bulgular: TIMSS 2011 8. Sınıf Fen Bilimleri soruları ile MEB ortaokul Fen Bilimleri kazanımları karşılaştırdığımızda bazı sorulara ait kazanımların müfredatımızda yer almadığı görülmektedir. TIMSS sınavındaki yaşanan başarısızlık durumunun sınav sistemi değişikliği, müfredat değişikliği ve Milli Eğitim Bakanı değişikliğinin sık yaşanması, öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinin zayıf olması, öğrenciye yeteri kadar destek sağlanmaması, TIMSS ile kazanımlarımızın ve soru tarzlarının farklı oluşu nedenlerinden kaynaklandığı görülmektedir.Sonuç: TIMSS 2011'de sorulan 81 fen bilgisi sorusundan 19 sorunun ortaokul fen bilgisi müfredat kazanımlarının içerisinde yer almadığı görülmüştür. Başarısızlığın öğrenme ortamlarında öğrencilerin bireysel farklılıklarının dikkate alınmayışı, TIMSS ile müfredatımızın tamemen uyumlu olmayışı ve kazanım ve soru tarzlarımızın farklı oluşu nedenlerinden kaynaklandığı söylenebilir. Purpose: Students applying the science curriculum prepared by the Ministry of National Education take LGS at national level and TIMSS at international level. Although students succeed in national examinations, our country fails in international examinations. In this study, it was aimed to determine teachers views about the TIMSS 2011 exam, Turkey's success in the exam, the harmony between the exam questions with curriculum outcomes and improving the achievement levels.Method: In this study, case study, which is one of the qualitative research designs, was used. In order to determine the similarities and differences between the 8th grade Science Education Program gains and TIMSS 2011 Science question gains, document analysis and interview were used as data collection methods. Document Review Matrix developed by researcher and semi-structured interviews were used as data collection tool. As the study group, 11 science teachers were selected by criterion sampling method. The obtained documents were analyzed by document analysis and the data obtained from the interviews were analyzed by content analysis.Findings: When TIMSS 2011 8th grade science questions and Ministry of National Education 8th grade gains are compared, it was seen that the gains of some questions are not included in our curriculum. It was found that the failure of the TIMSS exam is caused by changes in the examination system, changes in curricula and changes in the Minister of National Education, lack of students' reading comprehension skills, not providing sufficient support to the student,, and the differences between TIMSS and our curriculum in terms of gains and question styles.Result: It was seen that 19 of the 81 science questions asked in TIMSS 2011 were not included in the secondary school science curriculum gains. It can be said that the resaons of failure are disregarding individual differences of students in learning environments, the incompatibility of our curriculum with TIMSS and the differences in gains and question styles.
Collections