28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk eğitim sistemine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye Cumhuriyeti'nin siyasi tarihi, aynı zamanda bir askeri darbeler tarihi olarak da bilinmektedir. Darbeler Türk milletinin tarih boyunca aşina olduğu ve neredeyse her on yılda bir gerçekleşen olaylar olarak içerisinde yaşadığımız topluma yön vermişlerdir. Bu çalışmamda `28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri` araştırılmıştır. 28 Şubat 1997 post-modern askeri darbesi çok yakın bir geçmişe sahip olmasına karşın ülkemize ve milletimize toplumsal, siyasal, ekonomik ve hukuki açılardan birçok etkisi olmuştur. Yaşanan bu askeri müdahale Türkiye'nin miladı olarak değerlendirilmiş ve getirdiği sonuçlar açısından büyük yankılar uyandırmıştır. Demokratikleşme süreçlerini kesintiye uğratan darbeler sonrasında birçok antidemokratik uygulamalar gerçekleşmiş, anayasa askıya alınmış, baskı ve zor kullanarak hukuk dışı yollara başvurulmuş, millet iradesi hiçe sayılmış, seçilmiş hükümetler darbe girişimleri sonucunda iktidardan uzaklaştırılmış, devlet ve toplum yapısında önemli değişiklikler meydana gelmiştir. 28 Şubat 1997 Askeri darbesinden sonraki süreçte de devlet ve toplum yapısında siyasal, sosyal, ekonomik ve hukuki açılardan birçok değişiklikler meydana gelmiş, hatta bu değişiklikler eğitim sistemimize de yansımıştır. Yaşanan süreç sonrasında meydana gelen değişiklikler ve ortaya çıkan sonuçlar günümüze kadar uzanmış olmakla beraber günümüz toplum ve insanının oluşmasında oldukça etkili olmuşlardır. Türk siyaset yaşamında ve Türk demokrasi tarihindeki dönüm noktalarından birini teşkil eden 28 Şubat 1997 post modern Askeri darbesi ile ilgili tartışmalar hala günümüzde de devam etmektedir. Özellikle en çok tartışılan konu ise 28 Şubat sürecinin gerçekten bir darbe olup olmadığı konusundadır. Bu çalışmamızın temel amacı; 28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkilerini araştırmaktır. Bir döneme damgasının vuran Refah Partisi ve Doğru Yol Partisi koalisyon ortaklığında kurulan Refah-Yol Hükümeti döneminde ki, siyasal iktidar ve ordu arasındaki ilişkinin incelenmesi, 28 Şubat 1997 Milli Güvenlik Kurulu karaları öncesi ve sonrası yaşanan olayların ele alınması ve alınan kararların analiz edilmesi ve yaşanan bu sürecin diğer Askeri müdahalelerden farkına ve günümüz siyaset atmosferine olan uzantıları ortaya çıkarmak ve analiz etmektir. 28 Şubat 1997 tarihli `Milli Güvenlik Kurulu` toplantısı sonrasında `28 Şubat` süreci olarak adlandırılan ve bu süreçteki tutumu ele alınmakla beraber Türk eğitim sistemi üzerindeki etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. Çalışmamız esnasında konumuz ile ilgili kaynaklar incelenerek elde edilen bulgu ve sonuçlar bilimsel olarak değerlendirilmiş ve 28 Şubat sürecinin nedenleri ve sonuçları ortaya konulmaya çalışılmıştır. The political history of the Turkish Republic is also known as the military coups history. The coups dominated the nation as the incidents that the Turkish nation is acquainted with and almost every decades occurred. In this study, the 28 February 1997 military coup and its effects are analysed. Although the 28 February 1997 military coup has a recent past, it has plenty of effects on our country and nation in terms of social, political, economic and judicial. This military intervention was assessed as the milestone of Turkey and created great reactions in terms of its consequences. After the coups that interrupted the democratization process, many anti-democratic enforcements took place, constitutional law was put aside, illegal actions were taken by force and constraint, people's will was ignored, as a result of the attempted coups the elected governments were pushed away from the competence, important changes occurred in the state and society system. After the process of 28 February 1997, many changes also occurred in the state and society system in terms of political, social, economic and judicial. Moreover, these changes had an effect on our educational system. After this experienced process, the changes and consequences are still existing and they are quite effective on shaping today's society and people. The polemics are still continuing about the 28 February 1997 military coup which is one of the turning points in Turkish political life and Turkish democratic history. Especially, the most discussed subject is whether the 28 February 1997 process is really a coup or not. The main purpose of our study is to examine the 28 February 1997 military coup and its effects on the educational system. It is to examine the relationship between the political power and the army in the period of the Welfare-Path government established with the coalition of the Welfare Party (RP) and the True Path Party (DYP) which left their marks on a period, address the incidents experienced before and after the 28 February 1997 the National Security Council (MGK) decisions and analyse the decisions made, find out and analyse the difference of this experienced process from the other military interventions and its extentions in today's political atmosphere. It is tried to examine the effects on the Turkish educational system together with addressing the attitude towards the process called `28 February` process after the meeting of the National Security Council on 28 February 1997. During our study, the sources related to our subject were examined and the findings and results were scientifically evaluated and it is tried to reveal the reasons and consequences of the 28 February process.
Collections