11.sınıf öğrencilerinin coğrafya dersindeki atık ve geri dönüşüm konusuna yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı 11.sınıf öğrencilerinin coğrafya dersindeki atık ve geri dönüşüm konusuna yönelik görüşlerini ortaya koymaktır.Yöntem: Araştırmada nicel ve nitel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma araştırma yöntemlerinden sıralı açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Bingöl ilinde 8 adet Anadolu lisesinde öğrenim gören toplam 303 tane on birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak Atık ve Geri Dönüşüm Tutum Ölçeği (AGTÖ) ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır. Nicel veriler MANN-WHİTNEY U ve KRUSKAL-WALLİS TESTİ ile analiz edilmiş, yarı yapı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin ise MAXQDA 12 programı ile içerik analizi yapılmıştır.Bulgular: Araştırmanın nicel bulgularına göre anne-baba öğrenim durumu, ailenin aylık geliri ile öğrencilerin atık ve geri dönüşüm tutumu arasında anlamlı farka ulaşılmazken cinsiyet ile atık ve geri dönüşüm tutumu arasında anlamlı farka ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verilerinden elde edilen bulgulara göre coğrafya dersi öğrencilerin atık ve geri dönüşüm konusundaki bilgilerini artırırken atık ve geri dönüşüm konusundaki davranış değişikliğine ise kısmen katkı sağlamıştır.Sonuç: Araştırma sonucunda, öğrencilerin atık ve geri dönüşüm konusunda sahip oldukları bilgi ve düşüncelerin bu konudaki olumlu davranış değişikliğine kısmen katkı sağladığı görülmüştür. Coğrafya dersinin öğrencilerde atık ve geri dönüşüm konusunda davranış değişikliğine katkı sağladığı tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin atık ve geri dönüşüm konusundaki tutumlarının, erkek öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olumlu yönde olduğu belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Coğrafya, atık, geri dönüşüm, bilinç, görüş, tutum Purpose: The purpose of this study reveals that 11th grade students'views on waste and recycling in geography lessonMethod: Sequential descriptive design, one of the mixed research technics, where quantitative and qualitative research methods were used together, was used in the study. This study consists of a total of 303 high school students in Bingöl. The application was realized in the spring semester of 2018-2019 academic years. As a data collection tools waste and recycling attitude scale and semi-structured interview form were used. Quantitative data analyzed with MANN-WHITNEY U and CRUSKALWALLIS, and content analysis of the data obtained from the semi-structured interview form was performed with MAXQDA 12 program.Findings: Thanks to the quantitative findings of the study, while there is no significant difference between the education level of parents, monthly income of the family and the waste and recycling attitude of the students, a significant difference has been reached between the gender and waste and recycling attitude. According to the findings obtained from the qualitative data of the research, geography lesson increased the students' knowledge about waste and recycling, and partially contributed to the change in behaviour about waste and recycling.Result: As a result of the research, it was seen that the students' knowledge and thoughts about waste and recycling contributed partially to the positive behavior change in this subject. It has been determined that geography course contributes to behaviour change on waste and recycling on students. Female students' attitudes towards waste and recycling were found to be more positive than male students.Keywords: Geography, waste, recycling, consciousness, point of view, providence
Collections