2006 ilköğretim müzik dersi 6. sınıf öğretim programı içerisinde yer alan `müziksel algı ve bilgilenme` ile `müziksel yaratıcılık` öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durumun değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 2006 İlköğretim müzik dersi 6.sınıf öğretim programında yer alan ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının başarı düzeyleri ve bu iki öğrenme alanları arasındaki ilişkisel durum değerlendirilmiştir.Araştırmada, 2006 İlköğretim Müzik Dersi Öğretim programın aşamaları, programın vizyonu, programın temel yaklaşımı, programın temel yapısı, genel amaçlar, temel beceriler ve değerler, öğretim yöntem ve teknikleri, öğrenme-öğretme süreci incelenmiş ve konuya ilişkin olarak kaynak taraması yapılmıştır.Araştırmanın örneklemini; Erzurum İMKB İnönü ilköğretim okulunda bulunan 6-A, 6-C, 6-E, 6-G sınıfları oluşturmuş olup, gözlem yöntemi kullanılarak elde edilen veriler frekans(f) yüzde (%) analizine göre çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda; ?B. Müziksel Algı ve Bilgilenme? ile ?C. Müziksel Yaratıcılık? öğrenme alanlarının arasındaki ilişkisel durum değerlendirilerek birbirlerini destekleyici ve tamamlayıcı yönlerinin olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, it was intended to focus on the success levels of ?B. Musical Perception and Acquainting? learning field and of ?C. Musical Creativity? learning field based on the teaching program of 2006 primary education music classes of sixth grade level and relationship between these two learning fields was evaluated.In this study the basic stages, the vision, the basic approach, and the structure of the teaching program of 2006 primary education music classes and the general aims, basic skills and valuation, teaching methods and techniques and learning-teaching period were examined. Source scanning related to these subjects was done.Sample group of this study consisted of 6-A, 6-C, 6-E, 6-G classes in IMKB İnönü Primary School in Erzurum depended on Ministry of National Education. To analyze all data based on observation, frequency (f) percent (%) analysis method was used.After collecting all data and evaluating the relationship between ?B. Musical Perception and Acquainting? learning field and ?C. Musical Creativity? learning field, to the results, it was acquired that these two learning fields had supportive and complementary to each other.
Collections