12 yıllık zorunlu ve kademeli eğitim sisteminde ilkokul birinci sınıflarda yaşanan sorunların öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı'ndan itibaren uygulanmaya başlanan 12 Yıllık Zorunlu ve Kademeli Eğitim Sistemi'nde ilkokul birinci sınıfta eğitim veren öğretmenlerin okulun ve sınıfın fiziki ortamı, öğrencilerin birinci sınıf eğitimine başlama yaşları, farklı seviyelerdeki öğrencilerin bir arada bulunması, birinci sınıflarda verilen derslerin saatleri, öğrencilerin hazırbulunuşluluk düzeyleri, birincisınıflarda uygulanmaya başlanan hazırlık dönemi eğitimi, öğretmenlere yapılan rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, öğretmenlerin eğitim ve tecrübesi, ders kitapları konularında yaşadıkları sorunların neler olduğunu belirlemek ve yaşanan sorunların öğretmenlerin cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim verilen sınıfın birleştirilmiş sınıf olup olmaması, daha önceki dönemlerde birinci sınıfta eğitim verip vermemesi, görevli olduğu yerleşim yeri, durumlarına göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Çalışma evrenini Amasya Merkez ve Suluova İlçesi'ndeki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 111 ilkokulda görev yapan birinci sınıf öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. Çalışma örneklemini ise adı geçen çalışma evreninden seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 48 ilkokulda görev yapan 121 birinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 4+4+4 Yeni Eğitim Sistemi'nde Birinci Sınıflarda Yaşanan Sorunları Belirleme Anketi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:1.İlkokul birinci sınıf öğretmenlerininbirinci sınıf öğrencilerinin eğitime başlama yaşlarından, farklı seviyelerdeki öğrencilerin bir arada bulunmasından kaynaklanan veokulun ve sınıfın fiziki ortamı, ders saatleri, öğrencilerin hazırbulunuşluluk düzeyi, birinci sınıflarda verilmeye başlanan hazırlık dönemi eğitimi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri, öğretmenlerin eğitim ve tecrübesi, ders kitapları ile ilgili konularda sorunlar yaşadıkları saptanmıştır.2.İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara ilişkin görüşlerinden bazılarında cinsiyet, mesleki kıdem, daha önceki eğitim ve öğretim yıllarında birinci sınıfta eğitim verme, görev yapılan yerleşim merkezlerine göre anlamlı bir farklılaşma olduğu sonucuna ulaşılmıştır.3.İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları sorunlara dönük görüşlerinde okutulan sınıfın türüne göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Zorunlu Eğitim, Yaşanan Sorunlar, Birinci Sınıf Öğretmeni The aim of the study is to determine what the problems teachers encounter, who teach in the first grade of elementary education in the 12-year Compulsory and Gradual Education Systemintroduced from the 2012-2013 Academic Year, are in the matters of the physical environment of the school and classroom, age of onset of students for first grade education, the coexistence of students from different levels, the teaching hours in the first class, students' readiness levels, preparation period training, which was launched in the first grade, the guidance and counselling services to teachers, teachers' training and experience, textbooks; and to examine whether or not problems encountered differentiate meaningfully in respect to the circumstances that are the teachers' gender, seniority, whether or not the classes are combined, whether or not the teachers teach in the first grade in earlier periods, the settlement in which the teacher serve.All first grade teachers working at elementary schools, who serve in 111 elementary schools under the Ministry of Education in the district of Amasya and Suluova constitute the study population. The study sample consists of 121 first-grade teachers who work at 48 elementary schools determined by the method of random sampling from the study population aforementioned. The Survey of the Identification of Problems in the First Classes in the 4 + 4 + 4 New Education System was used as the data collection tool. The findings obtained as a result of the study are summarized below:1. First grade teachers were observed to encounter problems in the matters that are the age of onset of first grade students for education, the coexistence of students from different levels, the physical environment of the school and classroom, course hours, students' readiness level, preparation period training which was launched in the first grade, guidance and counselling services, teachers' training and experience, textbooks.2. It was observed that there was a significant difference in some of the views of the first grade teachers working at elementary schools regarding the problems they encounter in respect to the teachers' gender, seniority, the teachers' teaching in the first grade in earlier academic years, the settlements in which they served. 3. It was observed that there was not a significant difference in respect to the type of class taught in the views of first grade teachers working at elementary schools facing the problems they encountered.Key Words:Compulsory Education, Problems Encountered, First Grade Teacher
Collections