EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 141-160 of 764
-
Çocuklar için felsefe eğitimi üzerine nitel bir araştırma
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuklar için felsefe çocukların, bir metin, öykü ya da örnek olaydan yola çıkarak bilgi, doğru, gerçek, güzel, adalet gibi felsefi kavramları bir yetişkin rehberliğinde tartışmalarıdır. Bu araştırma çocuklar için felsefenin, ... -
Üç boyutlu çoklu ortamlarda öğrencilerin öğrenme stilleri, bilişsel yükleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Birden fazla duyu organına hitap eden ve öğrenen özelliklerini dikkate alan öğrenme ortamları öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkilemektedir. Teknolojideki hızlı gelişmelerle birlikte öğrenme ortamlarında kullanılan ... -
Bir uzaktan eğitim uygulama ve araştırma merkezinin örgütsel amaçlarının analizi bir devlet üniversitesi örneği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bir uzaktan eğitim merkezi amaçlarının detaylı analizinin yapılmasıdır. Bu çalışma ile uzaktan eğitim örgütlerinin amaçlarını belirleme, yenileme, düzenleme noktasında kavramsal bir temel ile ... -
Süreç odaklı rehberli sorgulayıcı öğrenme ortamında öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyici öğrenme becerilerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme (SORSÖ)yönteminin geleneksel öğretim yöntemi ile karşılaştırıldığında, 11. sınıföğrencilerinin elektrokimya konusundaki kavramsal anlamaları ve özdüzenleyiciöğrenme ... -
Bilişim teknolojileri öğretmenleri için bir e-mentorluk uygulamasının tasarımı ve etkileri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerine çevrim içi destek sağlayacak bir e-mentorluk uygulamasının tasarlanması, uygulama sürecindeki etkileşimlerin incelenmesi ve katılımcı memnuniyeti ile algılanan ... -
Resimli çocuk kitaplarında yeralan mizahi unsurların incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'de yayınlanan Türkçe ve Türkçe'ye çevrilmiş resimli çocuk kitaplarında yer alan mizahi unsurları; bu unsurların görsel, sözel ve durumsal mizah açısından dağılımını ve okul öncesi dönem ... -
İlkokullarda Türkçe dersinde kullanılan metinlerin çoklu zekâ kuramı açısından incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, `Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan öğrenme öğretme sürecinde ilkokul düzeyi Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde, çoklu zekâ alanlarına ne ölçüde yer verildiği, (1) ilköğretim düzeyindeki Türkçe ... -
Avrupa Birliği`nin ortaöğretime erişimi arttırma politikası bağlamında Türkiye için yeni stratejiler
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı Avrupa Birliği'nin ortaöğretime erişimi arttırma politikası bağlamında, Türkiye'nin ortaöğretime erişimi arttırma politikası için yeni stratejiler üretmektir. Bunu gerçekleştirebilmek için öncelikle ... -
Konzeption eines Rahmenlehrplans für die Universitaeren daF vorbereitungsklassen in der Türkei
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'deki birçok üniversitede eğitim dili Almanca olan bölümlerin bulunması bu bağlamda öğrencilerin yabancı dil olarak Almanca eğitimi ile bu bölümlere hazırlanması ihtiyacını doğurmaktadır. Türkiye'de bu ... -
Kriptoloji kullanımının fonksiyon kavramının anlaşılmasına etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı fonksiyon kavramını kriptoloji kullanarak öğretmek ve bu konuyu günlük hayata entegre etmede zorluk çeken öğrencilere destek sağlayıp sağlamadığını incelemektir.Araştırmanın çalışma grubu Ankara'daki ... -
Öyküleştirme yöntemine dayalı eğitimin beş yaş çocuklarında farklılıklara saygı kazanımına etkisinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma MEB'e bağlı ilkokullara bağlı anasınıflarına devam eden beş yaş grubu çocuklarla öyküleştirme (Storyline) yöntemine dayalı eğitim alan ve almayan çocukların farklılıklara saygı kazanımları arasında farklılık ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile çocukların dil gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma öğretmenlerin gerçekleştirdikleri resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile 48-60 aylık okul öncesi çocuklarının dil gelişimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu ilişki üzerinde etkili olabileceği düşünülen ... -
Öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki kavram yanılgılarının incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki ortak kavram yanılgılarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 22 sorudan oluşan iki aşamalı, çoktan seçmeli bir tanı testi geliştirilmiştir. ... -
Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının e-öğrenmeye hazır bulunuşluk düzeylerinin incelenmesi: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Gelişen Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) ile birlikte öğretimde ve eğitimde yeni anlayışlar ortaya çıkmıştır. Bu anlayışların en önemlilerinden birisi e-öğrenmedir. E-öğrenme öğrenenlere bilgiyi hızlı ve ucuz bir ... -
Eş tükenmişliği: Bir model testi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, eş tükenmişliği, mesleki tükenmişlik, çift uyumu, eş desteği ve eş duygusal kıskançlık kavramları ile birlikte yapısal eşitlik modeli içinde test edilmiştir. Bununla birlikte, bu çalışmada Eş Duygusal Kıskançlık ... -
Ortaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma kapsamında, TEOG Ortak Sınav'da yer alan maddelerin kitapçık türü değişkenine göre değişen madde fonksiyonu gösterip göstermediği incelenmiştir. DMF analizleri Mantel-Haenszel (MH), Lojistik Regresyon (LR) ... -
Evet / Hayır, Ebel ve İşaretleme Standart Belirleme yöntemlerinin karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Evet/Hayır, Ebel ve İşaretleme standart belirleme yöntemleriyle elde edilen geçme puanları ve uzmanlardan alınan kararlar çeşitli açılardan karşılaştırılmıştır. Araştırmanın öğrenciler ve uzmanlardan oluşan ... -
An experimental study into the effects of structured group work on students` collaborative behaviours and group performances
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğretmenin sınıf içinde kullandığı grup çalışmasını geliştirmeyi ve ilerletmeyi amaçladığı bir eylem araştırmasını temsil etmektedir. Çalışma, grup çalışmasını iki farklı şekilde yürütmenin etkilerinin ... -
Üstün yetenekli öğrencileri genel eğitim sınıfında destekleyecek sınıf öğretmeninin sahip olması gereken yeterlikler
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı üstün yetenekli ilkokul öğrencilerini genel eğitim sınıfında destekleyecek olan sınıf öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlikleri ortaya çıkarmaktır. Bir karma yöntem araştırması olarak yürütülmüş ... -
Ders araştırması modeli bağlamında ortaokul Matematik öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerine yönelik grup temelli öz-düzenlemelerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin ders araştırması uygulamalarında matematik öğretim görevlerine yönelik grup olarak sergilemiş oldukları hazırlık ve yansıtma faaliyetlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. ...