Üç boyutlu çoklu ortamlarda öğrencilerin öğrenme stilleri, bilişsel yükleri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Birden fazla duyu organına hitap eden ve öğrenen özelliklerini dikkate alan öğrenme ortamları öğrencilerin başarısını olumlu yönde etkilemektedir. Teknolojideki hızlı gelişmelerle birlikte öğrenme ortamlarında kullanılan etkileşimli teknolojiler de öğrencilerin ders başarılarını etkilemektedir.Bu çalışmanın amacı, üç boyutlu çoklu ortamlarda öğrencilerin öğrenme stilleri, bilişsel yükleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemektir.Çalışmanın araştırma yöntemi ilişkisel tarama modelidir. Çalışma grubunu 2014–2015 eğitim öğretim yılı güz döneminde, özel bir okulda öğrenim gören 42 ortaokul 5. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Uygulama Fen ve Teknoloji dersinin boşaltım sistemi konusu bağlamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak; Bilişsel Yük Ölçeği, Boşaltım Sistemleri Başarı Testi ve Pat Wyman Kişisel Öğrenme Stilli Envanteri'nden yararlanılmıştır. Veriler; betimsel istatistikler, tek yönlü ANOVA ve Pearson Korelasyon testi ile analiz edilmiştir.Çalışma sonucunda, deneye katılan öğrencilerin büyük kısmının (% 43) görsel öğrenme stiline sahip oldukları belirlenmiştir. Çalışmada kullanılan üç boyutlu çoklu ortam uygulamalarının öğrencilerde düşük düzeyde bilişsel yüke neden olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilişsel yükü ve akademik başarısı arasındaki ilişkinin istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Bir başka bulguda ise öğrencilerin akademik başarılarının öğrenme stillerine göre istatiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği görülmektedir. Son olarak öğrencilerin bilişsel yük düzeylerinin öğrenme stillerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Yukarıda bahsedilen bulgulara yönelik tartışmalar ve öneriler çalışmada detaylandırılmıştır.Anahtar sözcükler: üç boyutlu çoklu ortam, çoklu ortam, öğrenme stilleri, bilişsel yük, akademik başarı Learning environments that address more than one sense organ and take learning characteristics into consideration affect students' achievement positively. With the rapid development in technology, interactive technologies used in learning environment affect students' achievement as well.The aim of this study is to determine the relationship amongst students learning style, cognitive load, and academic achievement in three-dimensioned multi-media environments.In the study, correlational design was used. A total of 42 fifth grade middle school students enrolled in a private school in the fall semester of 2014-2015 academic year composed the study group of this study. Implementation was carried out in the context of urinary system of science and technology course. As data collection tools, the scale of cognitive load, urinary system achievement test, and Pat Wyman personnel learning style inventory were employed. Descriptive statistics, paired sample t test, independent sample t test, one way ANOVA, and lastly Pearson correlations were utilized to analyze the data.As for results, it was determined that the majority of the participants (43%) has visual learning style. It was seen that three dimensioned multi-media implementation used in the study caused low level cognitive load on students. It was determined that the correlation between students' cognitive load and academic achievement was not statistically significant. In another finding, it was seen that students' academic achievement did not show statistically significant difference with respect to learning styles. Finally but importantly, it was revealed that students' cognitive load levels did not show statistically significant difference according to learning style. Discussions and suggestions regarding aforementioned findings were detailed in the study.Keywords: Three dimensional classroom, multimedia learning, learning styles,cognitive load, academic achievement
Collections