Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 764
-
0-12 yaş çocukların istismar ve ihmalini önlemeye yönelik anne baba eğitim programı önerisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-14)Yaşam koşullarının gittikçe zorlaştığı günümüzde, yetişkinlerin en önemli görevi ve sorumluluğu çocukları karşılaşabilecekleri olumsuzluklardan korumaktır. Bugün dünya ülkelerinin çoğunda çocuk sağlığı, gelişimi ve refahı ... -
0-36 ay çocuklara yönelik resimli çocuk kitaplarının bir analizi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-09)Çocuk kitapları aracılığı ile çocuğun zihinsel, sosyal, duygusal, dil ve kişilik gelişiminin desteklenmesi, estetik eğilimlerinin gelişimi, okuma alışkanlığının kazandırılması gibi çok yönlü gelişime katkı sağlaması ... -
2006-2018 yılları arasında Türkiye`de öğretmen yetiştirme politikalarına ilişkin bir değerlendirme
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmanın amacı 2006-2018 yılları arasında Türkiye'nin öğretmen yetiştirmepolitikalarını tarihsel gelişim süreci çerçevesinde ele alarak bugünkü durumunuortaya koymak, sorunları inceleyerek öğretmen yetiştirme ... -
2015 PİSA iş birlikli problem çözme becerilerinin ülkelere göre ölçme değişmezliğinin incelenmesi: Türkiye, Norveç, Singapur
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-23)Araştırmanın amacı; PISA 2015 İş Birlikli Problem Çözme Becerileri Xandar alt testi ile oluşturulan iş birlikli problem çözme modelinin kültürler arası ölçme değişmezliğini incelemektir. Bu kapsamda araştırma Türkiye'den ... -
2016 lisans yerleştirme sınavı İngilizce testinin madde yanlılığı açısından incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Bu çalışmanın amacı, 2016 Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) İngilizce testindeki maddelerin cinsiyet ve okul türüne göre değişen madde fonksiyonu (DMF) ve değişen madde grubu fonksiyonu (DMGF) gösterip göstermediğini belirlemek ... -
2018 ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Bu araştırmanın amacı, Çankırı ilinde ortaöğretim kurumlarında, 2018 yılında yenilenen İngilizce öğretim programının uygulanmasında yaşanan problemleri, öğretmen ve öğrenci perspektifinden ortaya koymaktır. Araştırma, ... -
36-72 aylık çocukların benlik kavramlarının incelenmesi: Türkiye – Almanya örneği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de ve Almanya'da okul öncesi eğitim alan 36-72 aylık çocukların benlik kavramlarının incelenmesi ve çocukların benlik kavramı düzeyleri arasında anlamlı fark olup olmadığının ... -
4. sınıf Türkçe dersinde verilen ev ödevlerinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ev ödevleri, öğretmenlerin yardımcı materyali olarak düşünülmektedir. Bunun yanında ev ödevleri; öğrencilere, öğrendiklerini tekrarlama veya ders öncesinde öğrenileceklere hazırlanma fırsatı tanımaktadır. Ödevler, çok ... -
48 - 66 aylık çocukların bilimsel süreç becerileri ve matematik kavramları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 48-66 aylık çocukların bilimsel süreç becerileri ile matematik kavramları arasındaki ilişki incelenmiştir. Bilimsel süreç becerileri ve matematik kavramları; çocukların ve öğretmenlerin cinsiyeti, çocukların ... -
5 ve 6. sınıf öğrencilerinin şekilsel kavram teorisi çerçevesinde temel geometrik kavramları anlamlandırmasının incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-22)Bu çalışmada, 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin şekilsel kavram teorisi çerçevesinde temel geometrik kavramları (doğru, doğru parçası, ışın, açı, aynı düzlemdeki iki doğrunun birbirlerine göre durumları) nasıl anlamlandırdığının ... -
5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusunda sayı duyularının incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin yüzdeler konusunda sayı duyularının sınıf düzeyi, cinsiyet ve sayı duyusu bileşenlerine göre değişimini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kırıkkale iline bağlı ... -
5-6 yaş çocuklarının matematik kavramları ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-17)Bu çalışma 5-6 yaş grubu çocukların matematik kavramları ile yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
5. ve 6. sınıf öğrencilerinin kazanım değerlendirme uygulaması sonuçlarının bilişsel alanlar açısından karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmanın konusunu uygulamayı hazırlayan A eğitim şirketi ile anlaşmalı olan özel okullarda 2017 ve 2018 yıllarında uygulanmış olan 4 tane Kazanım Değerlendirme Uygulaması (KDU)'nın hepsine katılım sağlamış olan ... -
5E modeli destekli etkileşimli defterin öğrencilerin karışımlar konusundaki başarısına, motivasyon ve tutuma etkisi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-15)Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modeline göre Etkileşimli Defter uygulamalarının lise öğrencilerinin `Karışımlar` konusunu anlamalarına, akademik başarılarına, kimya dersine yönelik motivasyonlarına ve tutumlarına etkisinin ... -
5E öğrenme modelinin lise öğrencilerinin çözünürlük dengesi konusundaki başarılarına ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmanın amacı 5E öğrenme modeli esas alınarak geliştirilen öğretim programının, ortaöğretim kademesi 11. sınıf matematik ve fen alanı öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve Çözünürlük Dengesi konusunda kimya ... -
6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı açısından incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-17)Bu çalışmanın amacı, 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme beceri düzeylerinin belirlenmesi ve bu becerilerinin cinsiyet, sınıf seviyesi, matematik başarısı açısından incelemektir. Bu araştırma nicel ... -
60-66 aylık çocukların bakış açısı alma ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma, 60-66 aylık çocukların bakış açısı alma ve yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada çocukların bakış açısı alma ve yaratıcı düşünme becerileri ile cinsiyetlerinin, ... -
60-72 aylık çocukların ekolojik görüşlerinin okullarda orman programı kapsamında hazırlanan etkinliklere göre incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-17)Bu araştırmada, Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı'nın (FEE) bir programı olan ve ülkemizde Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) tarafından yürütülen `Okullarda Orman Programı` kapsamında, araştırmacı tarafından hazırlanan ... -
7. sınıf öğrencilerinin ispata yönelik algı ve ispat yapabilme becerilerinin irdelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada 7. sınıf öğrencilerinin ispata yönelik algı ve becerilerini geliştirmeyi amaçlayan bir öğretim süreci sonrasında öğrencilerin ispata yönelik algı ve becerilerini betimleyebilmek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda ... -
7. sınıf öğrencilerinin yerel sosyobilimsel konularda oluşturdukları argümantasyonların kalitesi ve karar verirken dikkate aldıkları faktörlerin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-25)Bu araştırmanın amacı 7. sınıf öğrencilerinin yerel sosyobilimsel konular kapsamında oluşturduğu argümantasyonların kalitesi ve bu süreçte verdiği kararlarında dikkate aldıkları faktörlerin incelenmesidir. Bu amaçla Bolu ...