EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 764
-
Ortaöğretim öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile ortaöğretim öğrencilerinin yenilenebilir enerji kaynakları konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin farkındalık düzeyleri ile demografik değişkenler ... -
Öğretmen adaylarına çevre bilinci kazandırmada çevre dostu birey etkinlik paketi`nin etkililiği
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen adaylarına çevre bilinci kazandırmayı, gelecekteki öğrencileri için çevre dostu örnek bir öğretmen olmalarını sağlamayı amaçlayarak geliştirilmiş Çevre Dostu Birey Etkinlik Paketi (ÇEDBEP)'nin ... -
Okul öncesi eğitimin iki dilli çocukların okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul öncesi eğitim alsın ya da almasın, iki dilli ya da tek dilli, avantajlı yada dezavantajlı olmasına bakılmaksızın 66 ayını dolduran her çocuk zorunlu eğitim basamağı olan ilkokula başlamaktadır. Fakat her çocuk okula ... -
EFL instructors` perception and practices on learner autonomy in some Turkish universities
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı coğrafi olarak farklı bölgelerdeki dokuz üniversitenin Yabancı Diller Yüksek Okulundaki İngilizce okutmanlarının öğrenen özerkliğine yönelik algı ve uygulamalarını araştırmaktır. Bu çalışmada, karma ... -
Investigating 12th grade students` cognitive structures about the atom concept using different assessment tools
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, 12. sınıf lise öğrencilerinin atom kavramı hakkındaki bilişsel yapılarını kavram haritalama, yarı yapılandırılmış görüşme ve çizim yöntemleri yardımıyla araştırmaktır. Çalışmaya, 2013-2014 eğitim ... -
An evaluation of phd ELT programs in Turkey
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye'de sunulan ELT doktora programlarını amaçlanan hedefler doğrultusunda öğrenci ve mezun görüşleri alınarak değerlendirmektir. Bu programlar değerlendirirken, program eğitimi sürecine dâhil ... -
Identifying eye movement behaviors and discrepancies of learners of English as a foreign language at different IELTS general reading levels
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma bir gelişim-gözlemleme aracı olarak göz izleme tekniğinin dikkat mekanizmalarını da göz önüne alarak farklı seviyelerdeki yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin okuma davranışlarının izlenmesinde nasıl ... -
Development of intonation patterns in time clauses among EFL prospective teachers: An experimental study
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı İngilizce öğretmen daylarının İngilizce cümle tonlaması konusunda mevcut olan yeterliliklerini keşfetmek ve gerekli ise de konuşmalarında bulunan tonlama sorunlarını çözmektir. Çalışmanın ... -
Otizm Sosyal Beceriler Profili Ölçeğinde puanlayıcılar arası güvenirliğin klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramına göre karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, `Otizm Sosyal Beceriler Profili` (OSBP) ölçeğinin 5 puanlayıcı tarafından puanlanması ile elde edilen puanlara klasik test kuramı ve genellenebilirlik kuramı ile puanlayıcılar arası güvenirlik karşılaştırılması ... -
Relationship between using blogs and achievement in reading skills of prep-class students at tertiary level
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma üniversite seviyesindeki öğrencilerin okuma becerisindeki başarıları ile blog kullanımı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Aynı zamanda hazırlık sınıflarındaki okuma derslerinde blog kullanımı için etkili bir ... -
Uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik bilgi, inanç ve uygulamaları arasındaki ilişkiler
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yönelik bilgileri, inançları ve uygulamaları arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmaya üç farklı üniversitede görev yapan ve ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan personelin cinsel istismar bildirim durumları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil, din, ırk, milliyet, cinsiyet gözetmeksizin her çocuğun şiddetten uzakta ve sağlıklı bir yaşama sahip olma hakkı vardır. Ne yazık ki dünyanın birçok yerinde çocuklar istismar ve şiddetin her türüne tanık olmakta ya da ... -
İç göç yaşamış ve yaşamamış ergenlerin benlik kurguları, uyum sorunları ve başa çıkma tarzları
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, iç göç yaşamış ve yaşamamış ergenlerin benlik kurguları, uyum düzeyleri, uyum sorunları ve stresle başa çıkma tarzlarının anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığını incelemek amacıyla yapılan betimsel bir ... -
Belirtisiz mantıktan yararlanılarak ortaöğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması başarılarının değerlendirilmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilim ve teknoloji gelişirken, belirtisiz (fuzzy, bulanık) mantık yaklaşımının da kullanıldığı alanlar genişlemektedir. Belirtisiz Küme kavramı 1965 yılında Zadeh tarafından tanımlanmıştır. Bilim ve teknolojide birçok ... -
Açımlayıcı faktör analizinde kullanılan faktör çıkartma yöntemlerinin karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı açımlayıcı faktör analizinde kullanılan faktör çıkartma yöntemlerini açıklanan varyans, örneklem büyüklüğü ve ortak varyans düzeylerine göre karşılaştırmaktır. Bu çalışma özü itibariyle bir simülasyon ... -
Ortak maddelerin değişen madde fonksiyonu gösterip göstermemesi durumunda test eşitlemeye etkisinin farklı yöntemlerle incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortak maddelerin tamamı cinsiyete göre TB-DMF'li/DMF'siz olduğunda Madde Tepki Kuramı'na dayalı yapılan eşitleme yöntemlerinin performansını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırmada DMF'li ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel gelişimine ilişkin inanışları ile çocukların matematik kavram kazanımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin matematiksel gelişimine ilişkin inanışları ile çocukların matematik kavram kazanımları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel olarak yürütülen bu araştırmada ... -
Yanlış Analizi Envanteri`nin ilkokul öğrencilerinin okumalarının değerlendirilmesinde kullanımı
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmanın verileri, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı özel bir ilkokulda öğrenim gören ikinci sınıf öğrencilerinden seçilen 5'i kız, 8'i erkek olmak üzere toplam ... -
Gözlenen gruplara ve örtük sınıflara göre belirlenen değişen madde fonksiyonunun karşılaştırılması
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değişen Madde Fonksiyonu (DMF) incelenirken genellikle gözlenen değişkenler (cinsiyet vb.) dikkate alınarak referans ve odak gruplar oluşturulur. Bu gruplarda bireylerin maddeye verdiği cevapların benzer fonksiyon gösterdiği ... -
Ortaöğretimde sağlık okuryazarlığı
(HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ortaöğretimde öğrenim gören öğrencilerin sağlık okuryazarlık düzeyini ve sağlık konularına yönelik tutumlarını belirlemek ve ortaöğretimde okutulan biyoloji ve sağlık bilgisi ders kitaplarını sağlık ...