Okul öncesi öğretmenlerinin resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile çocukların dil gelişimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma öğretmenlerin gerçekleştirdikleri resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile 48-60 aylık okul öncesi çocuklarının dil gelişimleri arasındaki ilişkiyi incelemek ve bu ilişki üzerinde etkili olabileceği düşünülen değişkenlerin etkisini belirlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırmada 48-60 aylık çocukların dil gelişimlerini belirlemeye ilişkin veriler ; `Peabody Resim Kelime Testi - 4` ile öğretmenlerin resimli öykü kitabı okuma etkinliklerinin özelliklerine ilişkin veriler `Kitap Okumanın Sistematik Değerlendirilmesi (Systematical Assessment of Book Reading)` ölçeğiyle, öğretmenlerin demografik bilgileri ise `Öğretmen Bilgi Formu` aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırmanın örneklemini Kırşehir ilinde bulunan beş bağımsız anaokulundan 48-60 aylık sınıflarına devam eden 208 çocuk ve 10 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemlerle analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin günlük akış içerisinde uyguladıkları resimli öykü kitabı okuma etkinlikleri ile çocukların dil gelişimleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu araştırma bulgularıyla belirlenmiştir. Resimli öykü kitabı okuma etkinliklerinin dil gelişimi açısından önemli olduğu bu çalışma ile ortaya konulmuştur. Öğretmenlerin, anne ve babaların resimli öykü kitabı okuma etkinliklerinin derinlemesine incelemelerinin yapıldığı boylamsal araştırmalar yapılması, çocukların dil gelişimlerini desteklemeye yönelik programların geliştirilmesi çalışmanın sonucu olarak önerilmektedir. This study aimed to examine the relationship between teachers' picture story book reading activities and language development 48-60 month old children's and to identify the effect of variables different on this relationship. `Peabody Picture Vocabulary Test-4` was used to collect data regarding the identification of 48-60 month old children's language development, `Systematical Assessment of Book Reading Scale` was utilized to collect data related to the characteristics of teachers' picture story book reading activities and `Teacher Data Form` was employed to gather demographic information about the teachers. Study sample was composed of 208 children in classrooms for 48-60 month children and 10 teachers in five independent pre-schools in the province of Kırşehir. Data obtained in the study were analyzed by using suitable statistical methods. Based on study results, a significant relationship was identified between pre-school teachers' picture story book reading activities during the daily program and language development of children. The result of the study presents the importance of picture story book reading activities for language development. Longitudinal studies that will investigate teachers' and parents' involvement in picture story book reading activities in detail and development of programs that will support children's language development are suggested in the study.
Collections