Ortaöğretime geçişte kullanılan ortak sınavların değişen madde fonksiyonu açısından kitapçık türlerine göre farklı yöntemlerle incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma kapsamında, TEOG Ortak Sınav'da yer alan maddelerin kitapçık türü değişkenine göre değişen madde fonksiyonu gösterip göstermediği incelenmiştir. DMF analizleri Mantel-Haenszel (MH), Lojistik Regresyon (LR) ve SIBTEST yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Ayrıca, üç yöntemle elde edilen bulgular incelenerek yöntem karşılaştırması yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılı Sonbahar Dönemi'nde TEOG Ortak Sınav'a girmiş öğrenciler arasından seçkisiz yöntemle seçilen 12.000 öğrenci oluşturmuştur.Kitapçık türüne göre DMF analizi yapılırken, kitapçıklar ikili gruplar halinde karşılaştırılmıştır. Analizlerden elde edilen sonuçlar, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ve İngilizce alt testlerinde DMF gösteren madde sayısının fazla olduğunu, bu sayının Türkçe ve Fen ve Teknoloji testlerinde azaldığını göstermiştir. Matematik testinde kitapçık türüne göre DMF gösteren hiçbir maddeye rastlanmamıştır. DMF analizlerinde kullanılan MH, LR ve SIBTEST yöntemlerinden elde edilen sonuçlar kıyaslandığında, SIBTEST yöntemi ile 120 maddenin 28'inde DMF saptanırken, MH ve LR yöntemlerinde bu sayı sırasıyla 17 ve 8 olmuştur. DMF'li olarak belirlenen madde sayısı bakımından birbiriyle uyum içerisinde olmayan bu yöntemlerin, aynı maddeleri DMF'li olarak belirleyebilme yönünden birbirleriyle olan uyumlarına bakıldığında, en uyumlu ikili MH ve SIBTEST yöntemleridir. En az uyum ise MH-LR yöntemlerinde görülmüştür. In the context of this study, whether the items of TEOG Common Exam include Differential Item Functioning (DIF) or not in terms of booklet types were investigated. DIF analyses were carried out by using Mantel-Haenszel (MH), Logistic Regression (LR) and SIBTEST methods. Besides, comparison of methods were made by investigating results obtained from those methods.The research group of this study consisted of 12.000 students who were chosen randomly among 2014-2015 fall semester TEOG Common Exam examinees.While making DIF analyses regarding booklet types, booklets were compared pairwisely. Results obtained from DIF analyses indicated that the number of items indicating DIF were more in Religious Culture and Moral Knowledge, Revolution History and Kemalism and English subtests. That number decreased in Turkish and Science and Technology subtests. There were no items indicating DIF regarding booklet type in Mathematics subtest. Results obtained from MH, LR and SIBTEST methods were compared and it was detected that SIBTEST flagged 28 of 120 items as indicating DIF. For MH and LR methods, that number was 17 and 8 respectively. There was a difference among methods in terms of the number of flagged DIF items. In terms of the agreement on flagging the same items as indicating DIF, the highest agreement was between MH and SIBTEST methods and the lowest one was between MH and LR methods.
Collections