Orta öğretim öğretmenlerinin öğretmen öz - yeterlik ve yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme becerilerine yönelik algıları (Manisa ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin öz yeterlik algı düzeyleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamı kurma becerilerine yönelik algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma grubu; 2010 - 2011 Eğitim - Öğretim yılında Manisa İli'ndeki orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında, 01.11.2010 ile 20.12.2010 tarihleri arasında Manisa ili ve ilçelerindeki tüm öğretmenlerin kurumlarına gidilmiş olup, 402 öğretmene ulaşılmıştır.Öğretmenlere; Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği ve Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği ile araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda; katılımcı öğretmenlerin öz yeterlik algı düzeyleri ile yapılandırmacı öğrenme ortamı kurma becerilerine yönelik algı düzeylerinin; cinsiyet ve branş bağlamında anlamlı bir farklılık göstermediği, mesleki kıdem anlamında ise, hizmet süresi arttıkça, algı düzeylerinde de arttığı belirlenmiştir. Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği ve Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği arasında da negatif bir korelasyon olduğu, yani ölçeklerden birine ilişkin değerler arttığında, diğerinin azaldığı saptanmıştır. The purpose of this study is to analyze the relationship between self ? efficacy perception levels and skills for setting up a constructivist learning environment perception of teachers. Research group is formed from the teachers who are employed in secondary schools in Manisa city in 2010 ? 2011 academic years. Within the scope of research, all the institutions of the teachers were visited and 402 teachers were reached in Manisa city and its provinces between the dates 01.11.2010 and 20.12.2010.Teacher Self ? Proficiency Scale, Constructivist Learning Environment Scale and personal information form which was developed by the researcher were applied to the teachers.As a result of this study, it was determined that there is no difference between the levels of Self-Efficacy perception and levels of building constructivist learning environment skills according to gender and branch of participating teachers. In addition to that, it was seemed about the professional seniority that if the period of duty becomes longer, the perception level increases.There is a negative correlation between teacher?s Self Efficacy scale and Constructivist Learning Environment Scale, if the values of the scales increase, values of the others decrease.
Collections